• Limaliie

Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte

Har i ett par dagar försökt att få lillan på 12 veckor att sova själv i vagnen (ska försöka med sängen snart med) på natten istället för hos oss. Det funkade ett par dagár men igår vägrade hon. Vaknade stup i kvarten och började skrika, vi försökte en 7 ggr sen gav jag upp.
    Anledningen är att jag sover superdåligt med henne i sängen, och vill i alla fall få ett par timmar ensam.
    Hur ska vi få henne acceptera vagnen? Låter henne aldrig skrika såklart och har snutte som luktar mig.

Hur lång tid tar det innn de vänjer sig och är det vanligt med bakslag som igår? Blir så deppig över det här....+ att vi faktiskt sover längre både hon och jag var för sig.

Tips?

• Svar på tråden Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte
  • Limaliie

Jaha då är det alltså en dålig idé. Men då är min fråga, hur gör vi när hon behöver lägga sig tidigare än oss? Hon vill inte ligga ensam i sängen utan oss (vår säng).

Och, kommer hon klara sova själv framöver då? Om än i vår säng? För vi kan ju inte lägga oss vid sju-åtta på kvällarna. Och sover hon i vardagsrummet hos oss vaknar hon efter 30 min ändå.

Svar på tråden Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte