Inlägg från: Anonym (Trygghet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trygghet)

Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte

Mitt barn sov i egen säng från dag 1. Det var jag helt bestämd på då jag sover asdåligt om jag delar säng vilket resulterar i ryggont, dåligt humör osv.

Periodvis har hon velat ha mer närhet och sovit delar av natten hos oss men när hon var riktigt liten så var jag rädd att lägga täcket över henne eller råka boxa till henne av misstag så vi var rätt hårda på att egen säng gäller!

För oss funkade det att jag la ner mitt örngott lr tröja som hon fick sova på under dom perioder som hon behövde mer närhet. Sen sov hon givetvis bredvid vår säng och vi kunde ligga med handen hos henne så hon fick ändå närhet och trygghet samtidigt som vi alla sov lite bättre!

Testa att lägga ner nått i vagnen som luktar som du så kanske hon känner sig tryggare där, lycka till! :)

• Anonym (Trygghet)
    Dasha skrev 2014-10-27 13:08:31 följande:

jag har läst rådet flera gånger från olika pers och undrar helt ärligt: hur funkar detta i praktiken?

t.ex. du lägger bebisen under 6 månader i egen säng, han vaknar, hittar en grej som luktar som du, nosar i den och börjar inte skrika utan somnar?

eller vaknar inte ens helt utan gosar med den grejen och är nöjd?

eller skriker först i 10 minuter och sedan lugnar ner sig med nån grej som luktar dig?

har de kanske napp i munnen?

vi har nämligen försökt att ha mjukisdjur/annat som luktar mig, men mina barn bryr sig inte det minsta lilla om dem utan gallskriker tills jag tar upp dem.

äldsta hade napp i nån månad (tills hon vägrade nappen), och då somnade hon om med nappen, men det oavsett om det låg nån grej som luktade mig.

fast vi aldrig väntat och låtit bebisen skrika i mer än halvminut.

Hon tog inte napp så det har vi aldrig använt.

Jag la örngottet över hennes egen kudde och henne ovanpå. Tänker att det blir lite samma känsla som när man har dom i bärsele, doften finns runt dom hela tiden så det är inget dom behöver leta efter!

Ibland har hon vaknat och skrikit, gnytt lr låtit och beroende på vilken sorts ljud det varit så har vi lyft upp henne lr inte. Alltid varit i närheten och lagt en hand på lr liknande men inte alltid tagit upp henne och de flesta ggr har hon kommit till ro själv!
Svar på tråden Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte