• Soffan

Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte

"Lära??"

Okej, ta ett snack med din kontakt på BVC och lär dig själv om hur bebisar fungerar.

Bebisar har basala behov och de kan inte "lära" sig att sova ensamma i så ung ålder. Behöver bebis närhet kommer den att kräva det, är bebis hungrig kommer bebis kräva det.

Tryggheten finns i närheten till dig och inte ensam i en säng eller vagn. Köp en bärsjal om du vill ha fria händer.

Nej det är inte lätt med bebis, kom in i matchen och inse att allt inte kommer vara rosa moln och myspys hela tiden. Sömnbrist är en av dessa.

Öppna en sida av spjälsängen o ställ mot eran säng, lägg ner en arm om bebis blir orolig alternativt ta upp och amma eller bara låt bebis komna upp o ligga bredvid dig resten av natten.

• Soffan
    Limaliie skrev 2014-10-27 10:38:32 följande:

Jaha då är det alltså en dålig idé. Men då är min fråga, hur gör vi när hon behöver lägga sig tidigare än oss? Hon vill inte ligga ensam i sängen utan oss (vår säng).

Och, kommer hon klara sova själv framöver då? Om än i vår säng? För vi kan ju inte lägga oss vid sju-åtta på kvällarna. Och sover hon i vardagsrummet hos oss vaknar hon efter 30 min ändå.

Jag ser inget problem.

Ha henne sovandes i vardagsrummet då och då hon vaknar ammar du lite och vaggar henne till sömns igen, det är som det är.
Svar på tråden Försöker lära henne sova i vagnen/sängen men går ju inte