• YOUnMe

JAG BLIR SNART GALEN!!!!

Sorry men din man låter otroligt gnällig och ovillig att hjälpa till!

Alla behöver vi sova och är väl viktigt att du också orkar ta hand om er son på dagarna lika mycket som han ska orka jobba!

Vad har han för lösning då förutom att sonen ska få skrika sig till sömns eller att du ska behöva offra all din sömn medan han prompt måste få ligga i sängen och sova som en prins medan ni andra får kämpa?

Finns det plats att ställa in en säng/soffa/madrass i sonens rum så kan du ligga därinne så kanske det känns lättare än att springa fram och tillbaka?

• YOUnMe

Vad menas med skrikmetoden enligt special-bvc då?

Kan hålla med om att man inte behöver plocka upp barnet så fort det skriker utan att man finns där hos barnet för att trösta men inte plocka upp. Då signalerar man till barnet att sängen är otrygg. Att barnet däremot ska ligga och skrika helt ensam tills den somnar är direkt olämpligt skulle jag säga.

Men tillbaka till din ovillige make... Har ni plats att ställa nån tältsäng eller så i vardagrummet som din man kan sova i om soffan nu inte funkar. Han måste ju kunna kompromissa för att hela familjen ska må bra!

Svar på tråden JAG BLIR SNART GALEN!!!!