JAG BLIR SNART GALEN!!!!
Vi behöver seriöst hjälp. Vår son har sedan han var ca 3 månader (han är 1 år nu) sovit väldigt dåligt på nätterna. Nedan ska jag beskriva hans sömnrutiner. För honom spelar det heller ingen roll om man hoppar över en sömnperiod på dagen eller om man varit ute och härjat en hel dag. Det är samma problem ändå.
Han sover oftast 2 ggr totalt på dagen. En gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. 1 timma åt gången.
Sedan somnar han vid 20.00 på kvällen. Sover bra i ca 3 timmar och sen börjar helvetet. Har man tur vaknar han kanske 5 ggr per natt. Otur, var 20e minut. Vi har testat ALLT! Låta han sova i lite kläder eller mycket kläder, med gosedjur, utan gosedjur, det spelar ingen roll. Han har sedan han var 4 månader sovit i sin egen säng i eget rum och han har också sedan han var 8-9 månader slutat äta ersättning på natten. Han äter ingenting på natten eftersom han hatar välling.
Och vi kan inte dela upp nätterna för min man klarar inte av det. Han har inge tålamod och jag är rädd att sonen skulle bli lidnande då han anser att han borde få ligga i sin säng på natten och skrika sig till sömns igen. En dag i veckan, oftast söndagar går mannen upp med honom på morgonen så att jag får sova ut på morgonen men det hjälper liksom inte. Jag håller på att bryta ihop. Jag är så himla trött!!!