• Mee

Bim i Nov, någon mer? :-)

Anonym (väntar) skrev 2014-11-09 20:27:30 följande:

Jag tycker det låter smart att ställa in sig på det sämre alternativt och bli positivt överraskad om det visar sig bli annorlunda än att tro på det bästa och bli ännu mer besviken och ledsen om det inte blir så Även fast det i verkligheten kanske inte är det lättaste alltid. 

Ja, så tycker jag med :) Var helt säker på att jag var gravid för 2 månader sedan, det kändes i hela kroppen men sen kom mensen som ett brev på posten. Så denna gång tar jag inte ut något i förskott! :)
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-09 22:58:50 följande:

Då förstår jag att du ännu mer tänker som du gör. Kanske en känslig fråga, men var mensen försenad förra gången (för 2mån sen)? tänkte om du kunde ha varit gravid och fått ett tidigt missfall med tanke på din övertygelse. 

Näe det tror jag inte den var. Pendlar alltid med 2 dagar innan BIM till 2 dagar efter BIM. Men tror mest att det har att göra med att jag SÅ otroligt gärna ville vara gravid och att jag lurade mig själv till att kanske vara gravid. :)

Har en känsla av att mensen är på väg senare i veckan. Har samma typ av molvärk som jag brukar kunna få innan mens. :/
  • Mee
    sanara88 skrev 2014-11-12 19:59:28 följande:

Tror jag vågar hoppas nu :) detta är dagens test. Hur går det för er andra?

Stort grattis! : D
  • Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-12 09:48:57 följande:

Hur går de för alla ? Här lyser mensen med sitt frånvaro men tester Visar bara negativt :/ har beställt sånna graviditetstester som man kan testa tidigt med . Har haft ont i magen i flera dagar vita flytningar varvar med bruna blir trött på detta vill ha mens NU om de inte är bebis på väg så man får mensen överstökad och kan ta nya tag :/ .

Jag vet inte hur det går för mig. Ibland känner jag att jag vet att mensen kommer på fredag och ibland får jag för mig att jag kommer plussa på måndag. Så blandade känslor här :P Får vänta och se helg enkelt ^^
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-12 22:39:32 följande:

Låter jobbigt att ha så blandade känslor. Vad är det som tror att att du kan plussa då när du i nästa stund tror att du inte gör det? Något nytt symtom eller?Vi får ju hoppas på att du bara plussar sent, och att inte mensen är på väg

Ja lite grann. Näe ibland är det tydliga "menssymptom" och sedan vill jag inte känna efter för mycket heller så man lurar kroppen och blir ordentligt besviken när mensen trots allt kommer. :)
  • Mee

Hmm du kanske ska höra med mvc vad de tror att det kan tänkas vara och bero på med din långa cykel? :)

Själv är jag på BIM+2, ska inte testa fören imorgon tänkte jag dels då mensen har strulat (lång och kort) de senaste månaderna samt att jag jobbar natt hela helgen så vill vara utvilad innan jag testar :)

• Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-16 17:18:34 följande:

Kanske jag ska göra ska vänta iaf och se om mensen kommer nästa vecka gubben tror jag är gravid iaf fast allt visar negativt :-O hur han nu kan tro det

Du kanske är låg hormonare?! :O så du kanske ska kolla med mvc då din vårdcentral? :O
  • Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-16 20:52:19 följande:

Har aldrig varit de innan kan man bli de helt plötsligt ? Sist fick jag plus BIM -4 ju

Jadu jag har ingen aning. Men som min mvc sköterska säger "Ingen graviditet är den andre lik". Du kanske ska maila eller ringa dom på mvc imorgon och berätta att du fortfarande inte har plussat efter si och så många dagar efter BIM.. Så kanske dom kan hjälpa dig med ett eventuellt test eller vul eller liknande? :)
  • Mee

Mensen kom imorse :(

Ny lång väntan på äl och ännu längre väntan till bim.

Hur går det själv?

• Mee
    EmmaHenke skrev 2014-11-22 07:56:27 följande:
    Idag blev det ett fint plus på stickan. Så spännande!

Stort grattis :)
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)