• Mee

Bim i Nov, någon mer? :-)

Anonym (bebislängtan!) skrev 2014-11-04 13:22:37 följande:

Asså gud va mysigt med barn! Nu när man själv försöker så tycker man sig se saker som just ska ha med barn o göra! Nyheter, reklamer, ute osv! Allt handlar om barn konstigt nog

Var barnvakt tillsammans med min sambo igår till hans lilla kusin på 5 år! Och fastän vi varit där mycket o hälsat på i år o dar, så kramar hon om mig jätte hårt och säger: jag älskar dig! Snacka om o bli rörd!

Det enda man ser när man är ute är gravida kvinnor som stolt visar upp sina magar eller föräldrar med barnvagnar :D Längtar efter en gravidmage igen!!!! :D

Ja, det är alltid mysigt att höra små barn säga "jag älskar dig" :)

Här hemma har sonen lärt sig att pussas och den bästa känslan är när han kommer fram till en och ger en en kram. Att känna hans små armar kring halsen och huvudet mot ens egna <3 Kärlek!
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-04 17:29:52 följande:

Jag tycker att det är svårt att säga om jag har några symptom som kan tyda på en graviditet eller om det är något helt annat, så jag har faktiskt ingen känsla för om det kommer vara positivt eller negativt. Om jag skulle ha mina max 28 dagars cykler som jag har haft fram till för tre månader sen (fyra med denna), så skulle jag ha BIM idag, men känns inte som om mensen är på gång idag iaf. Så kanske har fått längre cykler eller iaf mer oregelbundna nu.  

Jag gissar att du har lättare att hitta/se symtom iom att det är din andra graviditet och att du har försökt några gånger med andra ord. Eller det kanske inte är lättare för det?

Hehe, vi kan ju alltid hoppas att det betyder något positivt och inte på en viktökning av någon annan orsak  

Spännande, verkar han intresserad av att få ett syskon? Eller är han för liten än för det?

Ja det är svårt att känna/se symptom :) Även för mig :) Men ett symptom för mig förra gången var att jag blev väldigt torr där nere och jag brukar annars ha rikligt med flytningar. Men det visste jag ju inte fören efter jag testat positivt :)

Då håller vi tummarna för att mensen håller sig borta helt denna gång :)

Jag tror nog att han är för liten för att förstå vad syskon är :) men kommer bli roligt att se hur han reagerar när man får en stor mage :D
  • Mee

Jag hade tur med min förra graviditet. Mådde aldrig illa, spydde inte och ingen foglossning :) Men jag var väldigt känslig för lukter. Kommer ihåg en gång då jag tog bussen till jobbet. Jag kände vad folk hade ätit till frukost. Någon hade ätit salamimacka och kaffe och en annan hade druckit kaffe och inte borstat tänderna! Eller ja, jag misstänkte det då det verkligen luktade skit :P

Det var det värsta med min förra graviditet :P

• Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-04 20:24:49 följande:

Det låter som om du hade en enkel första graviditet med andra ord.  

Ja den var ganska enkel :)

Men bara för de så kommer nästa blir jobbig! :p
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-04 20:23:30 följande:

Med tanke på att det verkar vara så svårt att veta om de är symtom på graviditet eller på mensen eller på något annat, så tror jag för min del iaf att det är skönast att försöka överanalysera allt och bli supernojjig för minsta lilla.

Visserligen kan det väl säkert varierar från en graviditet till en annan men du kan ju åtminstone gå  lite på hur det var förra gången innan du plussade, så på det sättet borde iakttagelserna kännas lite mer trovärdiga, även fast man så klart aldrig kan veta säkert innan man tagit ett test.  

Ja det är svårt att tolka alla symptom och känningar, man vet ju aldrig hur kroppen beter :)

Jag har för tillfället typ lätt molvärk i livmodern. Har ingen aning om varför då jag haft äl och har 13 dagar kvar till BIM... :O

Haha ja det är bara att överanalyserna :) Vi finns ju här i tråden så det är bara att komma med någon fråga eller fundering så analyserar vi med dig :D Det som är bra med dom här trådarna :)
  • Mee
    Anonym (bebislängtan!) skrev 2014-11-04 22:30:51 följande:

Asså jag har en liten menssmärta som ligger o drar hela tiden i svanken och får kräkreflexer utan att jag ens mår illa! Är det någon som haft det så? Kände förut att jag visste nästan helt säkert att mensen är på väg.. Visst det kanske den är men nu när jag mår på ett så konstigt sätt så vet jag inte längre xD

Hmm det låter misstänksamt :P när hade du BIM? :D
  • Mee
    Anonym (mellan) skrev 2014-11-05 17:17:14 följande:

Är det någon mer än jag som sover sämre? Är väldigt trött hela tiden men drömmer mycket.

Jag sover mycket mera nu tycker jag. Känner mig konstant trött och kan somna på kvällen trots en eftermiddagslur samt att jag känner mig mer kissnödig än förut. Vad det känns som iaf. Kan lika gärna vara inbillning :P
  • Mee

Här går det bra. Tycker att jag springer på toa oftare och känner mig tröttare. Men vet inte om det betyder något. Har ca 11 dagar kvar till BIM..

• Mee

Inget nytt här, har 8 dagar kvar till vad jag tror är BIM. Så får vänta och se ett tag till :)

• Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-09 16:44:12 följande:

Knappt en vecka kvar för dig nu då, har du fått någon känsla nu när det börjar närma sig BIM?

Jag vet inte, har väl lite små symptom men vet inte om det är inbillning eller riktiga då man så gärna vill vara gravid :) Men har förberett mig på att mensen kommer efter helgen, så jag inte blir allt för besviken.
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)