Bim i Nov, någon mer? :-)
Hej allihopa! Någon mer än jag som har bim i november och vill följas åt i väntan på ett + :-P ?? Jag har min bim runt den 7e Nov och jag o sambon håller på för fullt med bebisverkstaden!
Hej allihopa! Någon mer än jag som har bim i november och vill följas åt i väntan på ett + :-P ?? Jag har min bim runt den 7e Nov och jag o sambon håller på för fullt med bebisverkstaden!
[quote=75677922][quote-nick]Mee skrev 2015-08-25 11:20:07 följande:[/quote-nick]
Ja verkligen jobbigt! Hoppas det inte går för snabbt eller för långsamt för dig då ^^ Åh 15 min, ett bra avstånd till sjukhuset :) Vi har ungefär samma avstånd till vårt sjukhus :)
Får se hur snabbt man kommer dit om vattnet går och så.. Är ju beräknad i januari och om jag känner vår kommun rätt efter alla dessa år så kan de inte ploga :P
[/
Tack ! Hoppas vägarna är plogade i januari
Hej! Hur har det gått med läkarbesök och så? Ingen bebbe än? :)
Hej! Hur har det gått med läkarbesök och så? Ingen bebbe än? :)
Ingen bebis än, Blir igångsatt någongång nästa vecka om bebisen inte kommer innan läkaren på spec mvc va helt värdelös förstog inte alls min oro fast de va hon som lovade mig att jag inte skulle behöva gå längre än 1 vecka övertiden suck . Hur mår du ?
Åh vad synd! Mysigt med bebbe nu ^^
Nej men vad säger du?! Hmm åh vet inte vad jag ska säga. :( Men jag håller alla tummar och tår att bebis kommer innan veckan är slut!
Jag mår helt okej. Inga fysiska komplikationer eller så, men det psykiska oj oj oj graviditetshormoner delux! Gråter typ hela tiden för ingenting känns det som xD Men tur är det att jag har en sådan snäll och förstående sambo som bara tröstar och håller om mig och inte tycker jag är knäpp ^^ :)
Hehe ok skönt du mår fysiskt bra iaf . Jag är mest irriterad nu vill ju få ut bebisen och väldigt tungt nu .
Hehe ok skönt du mår fysiskt bra iaf . Jag är mest irriterad nu vill ju få ut bebisen och väldigt tungt nu .
Haha ja verkligen :D Åh jag förstår det! Men förhoppningsvis är det inte alltför lång tid kvar! :)
Fick bebisen på kvällen 3/9 startade med egna värkar natten mellan 1-2 sep dock väldigt oregelbundet och slutade sen igen drog igång igen natten mellan 2-3 sep. Olyckligt viss slutade allt i katastrofsnitt då vi höll på att få sätta livet till bägge 2 . Min livmoder höll på att brista bebis hjärtljud va dåliga . Va tom svårt att sy ihop mig igen . Tackar Gud att de inte va dax för varken mig eller bebis att lämna jorden och att vi klarade oss med livet i behåll . Är fortfarande i chock . Bebisen mår bra jag kämpar på mår bättre nu fysiskt iaf .
Åh grattis till bebis! :D
Men usch och fy för en sådan jobbig förlossning! :( Skönt att bebis mår bra och att du mår hyfsat bra trots omständigheterna! Hoppas ni kurerar er och att ni snart får komma hem och ta igen er!
Tack ! Vi är hemma Jag mår hyfsat fysiskt men psykiskt går de upp och ner men är ju inte så konstigt men allt blir bättre sakta men säkert för varjedag .
[quote=75749569][quote-nick]Mee skrev 2015-09-13 08:46:31 följande:[/quote-nick]
Skönt att vara hemma igen allihopa, hela familjen :)
Jag förstår att du mår sådär psykiskt. Har du fått samtalshjälp eller så för att få hjälp med att bearbeta det som hände med förlossningen?
Får man fråga vad bebisen heter? :)
[/
Blev skickad till kurator när jag låg på BB men de gav inte så mycket då jag inte visste vad som hade hänt så va svårt att prata om något man inte visste . Nu vet jag va som hände och börjar jag inte må bättre ska jag kontakta kuratorn men skulle ge de lite tid att sjunka in först och se om måendet blir bättre . Hon är namnlös än så länge heter bara bebis
[quote=75749569][quote-nick]Mee skrev 2015-09-13 08:46:31 följande:[/quote-nick]
Skönt att vara hemma igen allihopa, hela familjen :)
Jag förstår att du mår sådär psykiskt. Har du fått samtalshjälp eller så för att få hjälp med att bearbeta det som hände med förlossningen?
Får man fråga vad bebisen heter? :)
[/
Blev skickad till kurator när jag låg på BB men de gav inte så mycket då jag inte visste vad som hade hänt så va svårt att prata om något man inte visste . Nu vet jag va som hände och börjar jag inte må bättre ska jag kontakta kuratorn men skulle ge de lite tid att sjunka in först och se om måendet blir bättre . Hon är namnlös än så länge heter bara bebis
[quote=75755150][quote-nick]Mee skrev 2015-09-14 13:34:43 följande:[/quote-nick]
Okej, ja när man är nyförlöst och sådär så är man inte riktigt med på vad som har hänt. Kommer fortfarande själv på saker från förlossningen med sonen..
Jag hoppas det går bra och när du väl behöver kontakt med dem så hoppas jag att det finns tider så det räcker, att du får tid så fort som möjligt och inte behöva vänta så värst länge..!
Åh det blev en hon! ^^ Okej, hoppas hon får något namn snart. :) Är ni oense vad hon ska heta? :)
[/
Hur går de för dig mins inte när du hade / har BF ?
[quote=75755150][quote-nick]Mee skrev 2015-09-14 13:34:43 följande:[/quote-nick]
Okej, ja när man är nyförlöst och sådär så är man inte riktigt med på vad som har hänt. Kommer fortfarande själv på saker från förlossningen med sonen..
Jag hoppas det går bra och när du väl behöver kontakt med dem så hoppas jag att det finns tider så det räcker, att du får tid så fort som möjligt och inte behöva vänta så värst länge..!
Åh det blev en hon! ^^ Okej, hoppas hon får något namn snart. :) Är ni oense vad hon ska heta? :)
[/
Hur går de för dig mins inte när du hade / har BF ?
[quote=76095850][quote-nick]Mee skrev 2015-12-08 20:27:17 följande:[/quote-nick]
Åh hej! Det var länge sedan :)
Jag har bf 10/1, så lite mer än en månad kvar ^^
Hur går det för er? Har tösen fått något namn än? :)
[/
Ja just de va i januari du skulle få . Ja hon heter Maja
det går hyfsatt går hos psykolog nu och bearbetar förlossningen . Fått veta att min livmoder inte alls höll på att spricka utan den kunde göra de då den är försvag faran va för Maja jobbigt nog ändån när de blir så brotom . Skönt iaf veta att min kropp inte svek mig och att mina värkar inte va i onödan dom stressade ju henne så hon va bered att födas och inte " bara bli utplockad " helt plötsligt som de blir vi planerat snitt försöker tänka positivt .skulle jag skaffa flera barn så får jag dock inte föda vaginalr mer för de klarar inte min livmoder . Planerat snitt är de enda jag inte har varit med om . Men de blir till 99 % inga flera barn hade jag haft lätta förlossningar hade jag kunnat tänka mig flera men nu är de väldigt skrämmande .Tog en evighet innan såret läkte på ena sidan de va jobbigt .
[quote=76095850][quote-nick]Mee skrev 2015-12-08 20:27:17 följande:[/quote-nick]
Åh hej! Det var länge sedan :)
Jag har bf 10/1, så lite mer än en månad kvar ^^
Hur går det för er? Har tösen fått något namn än? :)
[/
Ja just de va i januari du skulle få . Ja hon heter Maja det går hyfsatt går hos psykolog nu och bearbetar förlossningen . Fått veta att min livmoder inte alls höll på att spricka utan den kunde göra de då den är försvag faran va för Maja jobbigt nog ändån när de blir så brotom . Skönt iaf veta att min kropp inte svek mig och att mina värkar inte va i onödan dom stressade ju henne så hon va bered att födas och inte " bara bli utplockad " helt plötsligt som de blir vi planerat snitt försöker tänka positivt .skulle jag skaffa flera barn så får jag dock inte föda vaginalr mer för de klarar inte min livmoder . Planerat snitt är de enda jag inte har varit med om . Men de blir till 99 % inga flera barn hade jag haft lätta förlossningar hade jag kunnat tänka mig flera men nu är de väldigt skrämmande .Tog en evighet innan såret läkte på ena sidan de va jobbigt .