• Mee

Bim i Nov, någon mer? :-)

Nu lämnar jag den här tråden. Har skrivit 3 inlägg men ingen som har svarar eller visat intresse av det man skriver...

• Mee
    Mee skrev 2014-11-03 18:18:44 följande:

Nu lämnar jag den här tråden. Har skrivit 3 inlägg men ingen som har svarar eller visat intresse av det man skriver...

Känner mig alltså inte välkommen..
  • Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-03 18:39:20 följande:

Har du tagit äl-test när du vet att ägglossningen va senare ?

Nej det har jag inte men har haft genomskinliga flytningar som är lite trådiga och så känns det i livmodern, typ krampkänningar.
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-03 18:41:24 följande:

ingen svarar mig heller men skriver ändån

Hehe då kan vi skriva med varann ^^
  • Mee
    Anonym (Västertösa) skrev 2014-11-03 20:33:16 följande:

Har varit på ett ruggigt humör sen två dagar tillbaka och idag har jag molvärk i magen.. Hoppas det inte är tant röd som är på ingång!

Det behöver inte vara tant röd som är på väg :) vet en annan som hade sådant humör och känningar. Det visade sig att hon var gravid :) Hormonförändringar ^^

Håller tummarna för dig :)
  • Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-03 20:52:09 följande:

Ok jobbigt när kroppen ändrar " rutin " ja precis haha

Ja verkligen! Har alltid kunnat nästan klocka mensen tidigare men nu så ville den inte vara på det planet :P gissar på att det har att göra med nytt jobb, nya arbetstider och så ^^

Har du regelbunden mens så du vet när du har äl och BIM? :)
  • Mee
    Anonym (bebislängtan!) skrev 2014-11-03 19:48:16 följande:

Fan sånt är jobbigt när kroppen spelar en ett spratt! Men lycka till :)

Ja verkligen! Speciellt när man är inställd på en sak och så händer det inte :O Och nu när jag måste vänta ännu längre på BIM -.-
  • Mee
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-03 21:40:55 följande:

Ja de har ju säkert påverkan på kroppen ! Nja har mellan 29-34 dagar mellan mensen men har inte haft fler än 3 menstruationer sen min senaste förlossning för snart 1 år sen. Jag använder äl- tester för och kolla när jag har äl.

Okej, nästan som mig då. Har de senaste månaderna pendlat mellan 25-29 dagar mellan mensen.

Oj, bara 3 menstruationer? Hur kommer det sig tro? :O Skönt på ett sätt, slipper greja med mensskydd och dyligt. ^^ Fast förstår att det måste kännas skit speciellt nu när ni försöker få syskon! :O
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-03 21:06:28 följande:

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här hos er? Jag är en 29-årig tjej som är inne på första försöket och förmodligen har BIM någon gång mellan 2/11 - 6/1. Eftersom jag inte vet exakt när ÄL skedde och att de senaste tre månaderna haft varierande (30, 27, 32dagar) vilket enligt min app ett genomsnitt på 30dagar, så enligt appen borde BIM vara den 6/11. Dock har det under föregående månaderna (ungefär ett år) varit en cykellängd på mellan 25 - 28 dagar, så därav mitt långa BIM-intervall. Dock har ingen mens dykt upp ännu så väntan kvarstår!. 

Oj, då har du ju BIM när som helst! :D Reflekterade inte över det när jag läste ditt inlägg första gången ^^ Trodde du hade BIM mellan 2/11-6/1 :P men förstod sedan att det var 6/11 du mena :D

Första barnet? :)
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-03 22:01:11 följande:

hehe, jo jag menade den 6/11, lite lång mens annars :P  Jo, det kan vara när som helst nu, men tänker avvakta att testa till efter den 6/11 eftersom att den vara sen fyra dagar förra månaden och om den är 32dagar igen så är det kanske lite tidigt att testa redan. Ja, det är första barnet, så lite nervöst och nytt allting, så börjar längta extra mycket nu när vännerna (både äldre och yngre) planerar eller är gravida med en tvåa. 

När hade du BIM och är det första barnet för dig med?

Hahah ja en väldans lång mens isf ;P

Ja, det är bättre (tycker jag) att vänta till efter BIM innan man testar. Då slipper man oftast osäkra eller negativa test :)

Jadu, först trodde jag mig ha BIM 14/11 men nu när äl verkar ha kommit igår/idag så har jag inte BIM fören 17/11. Så lång väntan för mig :P Har ju redan väntar länge nog tycker jag :O :P Det är vårt andra, försöker få ett syskon till sonen :)
  • Mee
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-04 11:46:37 följande:

Jag ser åtminstone inte just nu någon anledning att testa flera dagar innan BIM, så får nog bli till helgen om inte mensen dykt upp innan dess. 

Det lät ju inget vidare att vara inställd på ett datum, men sen behöva vänta extra länge. :-/  Vi får hoppas att denna längre väntan ger ett bra resultat då Vad roligt med ett syskon, hur gammal är sonen? 

Åh vad spännande! Snart dags ju! :D Har du några symptom eller har du inte känt efter? :)

Hehe ja det får vi hoppas :) Sambon sa igår att brösten kändes lite större och fylligare :D Men vet inte om det beror ökad vikt :P Hoppas inte för ökad vikt varje fall :D

Sonen är snart 17 månader :) så han kommer vara lite över 2 år om jag blir gravid nu :)
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)