• P30

Min pojkvän har ingen sexlust

Jag har aldrig, någonsin, hört talas om ett par som har mer sex efter fem år än vad de hade efter ett år. Om regelbundet sex är viktigt för dig behöver du nog göra ett val. Även om det känns så när man är några och tjugo - som att livet inte är något man behöver ta hand om - så är det, förmodligen, det enda liv du har.

Sex kan vara jäkligt roligt och det kan vara jäkligt frustrerande. Det finns inga garantier hur livet skall bli för någon av oss, men förutsättningarna är ju ändå rätt viktiga att de är så bra som möjligt.

När jag var 23 gifte jag mig, med det jag trodde var kärleken i mitt liv. Vi hade varit tillsammans sedan gymnasiet och av religiösa skäl låg vi i princip inte innan vi gifte oss. Vi var båda, förstås, skitkåta och laddade för hur det skulle bli när vi fick sova ihop. Det visade sig rätt fort att det där inte funkade så bra för oss. Jag var överkåt och hon var tämligen ointresserad och även om det var någon slags frekvens i början så var det tydligt nedåt.

Det fanns väldigt många skäl till att inte ha sex. Att inte vara tillräckligt ren, att vara nyduschad, att vara för stressad, att inte orka för att man inte kommit igång osv. 

Det kanske mest frustrerande var att hon, varje gång som vi haft sex, frågade varför vi inte gjorde det oftare. I slutet ville jag bara skrika: för att du aldrig vill. För att jag testat allt. För att min självkänsla är helt körd i skiten för att du inte vill ha sex med mig. För att jag ägnat 20 år av mitt liv åt att titta på tv och runka och handla dyra grejer som inte tillfredsställt mig helt i onödan.

Till slut skilde vi oss och det är det bästa jag har gjort. Jag har en ny, fantastisk sambo som jag inte bara har sjukt bra sex med, vi har också sex så ofta någon av oss vill - och jag får också ha sex med andra. Det enda med skilsmässan jag ångrar är att jag inte lyssnade på mig själv och gjorde det långt tidigare.

Så, snälla du, tänk efter vad du egentligen vill ha och behöver. Om sex är viktigt för dig, se då för guds skull till att du har någon som gillar sex och där det funkar.

Det enda lilla tips jag har är att bestämma att ni skall testa sex varje dag i en månad. Ni kan själva diskutera er fram till vad sex är, men där fokus inte är att någon av er skall komma. Ibland kanske en av er kommer, en annan den andra, och ibland båda. Det skall bli avdramatiserat, enkelt och avskalat. Att ta bort det där svulstiga och avancerade och bara helt enkelt stoppa in den ett par gånger någon gång, eller klara av det på morgonen innan den första går upp.

Testa och ge det inte för lång tid. Om det inte funkar, lyft på hatten och gå vidare. Det finns miljontals kvinnor där ute som tycker att sex en gång i månaden är toppen. Du är ju inte sådan. Hitta någon som matchar dig (eller se till att du får ligga med andra om det funkar för dig/er...)

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
Svar på tråden Min pojkvän har ingen sexlust