Inlägg från: Anonym (sammahär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sammahär)

Min pojkvän har ingen sexlust

Jag lever också i en sån relation där det både för mig och för sambon pendlar upp och ner med sexlusten pga stress i perioder. Vi är båda 24.
    Stressen kommer från studier och jobb då båda utvecklas, får nya erbjudande och de leder till att man vill prestera. Samt är de vardagen, vi vill hinna med träning, styra mat osv så ibland orkar vi helt enkelt inte eller hinner inte med pga alla dessa bollar i luften.

Och det viktiga är nog att inte ta åt sig. Utan att ha en förståelse varför det är så och försöka underlätta för den andre. Jag har märkt för min del att yoga hjälper lugna stressen och att jag blir mycket mer sugen och avkopplad då tex. Å jag har kanske vart den som är mest stressad. Sambon slappar på annat sätt som tex. spela tv-spel. Sen försöker vi också ha lite fokus på å släppa datorer, tv och mobiltelefoner o kanske ligga i soffan en stund ihop o bara vara med varandra och se vad de leder till. Min sambo är också gosig o visar hur mycket jag betyder för honom även när de inte leder till sex.
    Istället för o stressa honom i perioder när han inte har tid eller inte vill så låter jag det vara. Jag visar att jag är intresserad och sugen men jag försöker inte pressa honom eftersom det bara kan bli värre då och skapa ytterligare en stress som kan ta längre tid o reparera. 
    Ja sen är de givetvis allra bäst o försöka bota stressen direkt och se vad de finns för saker som kan göra att han slappnar av och lugnar ner sig, men de är inte alltid det går.

• Anonym (sammahär)

Det kan ju vara så att han använder sin motivering som en försvarsmekanism för att inte såra dig också. För att du inte ska tänka att det är första gången det händer och därmed tro att det är fel på dig.

Problemet är nog helt enkelt i att det faktiskt är stress. Och jag förstår honom för jag har varit där. De viktiga är som sagt o se om ni kan lösa stressen på något sätt och inte hänga upp dig på ord. Du kommer ju som sagt märka om det blir mer sex eller inte! 

Svar på tråden Min pojkvän har ingen sexlust