Min pojkvän har ingen sexlust
Lever själv med en som är lika. Vi är uppe i drygt 1.5 år sedan vi träffades nu och som jag ser det så har han sagt hur resten av ditt liv kommer se ut.
Om ni inte blir miljonärer, utan vi utgår från att han kommer fortsätta vara stressad och allmänt icke-sugen eller inte orka, så är det så här det fortsätter.
Min partner varnade mig redan från början att han är såhär, sex är en 1-2 gånger i veckan-grej för honom. Hans exfru lämnade honom (delvis) på grund av det, vilket jag kan förstå. Jag kommer inte göra det, men jag kan förstå att hon gjorde det.
Vi har veckor då vi inte har sex alls, och veckor då vi har sex tre gånger om dagen - det hänger helt på hans mående och ork.
Jag har fått lära mig att ta mycket mer initiativ än jag är van vid, samt att försöka känna av när det kommer resultera i att han säger nej, och när han faktiskt kommer vara med på noterna.
Men din partner har gett dig en rättvis förvarning; han har varit ärlig med att han blir såhär. Det kommer troligtvis aldrig förändras, förutom periodvis. Så antingen ger du det lite längre tid och ser hur det funkar (Han KAN ju plötsligt bli en 5/ggr veckan-kille, men risken finns att det inte håller i sig så länge, med tanke på att han ändå sagt att han blir såhär ibland)
Eller så säger du att du inte kan leva så, och att han får gå och kolla testo-nivåerna och ta på sig mindre stress, och börja typ meditera/mindfulness eller något, så att han inte tar så mycket stryk av stressen.
Eller så ger du upp nu, innan det går för långt.
Oavsett vad du väljer, så har han varit ärlig och jag tror att det vore dåligt för dig att hoppas på några större förändringar. Ungefär 7 månader in i mitt förhållande hade vi semester, och jag trodde att allt skulle bli tokbra - det blev det inte, utan han tog semestern på sig att stressa av, så de sista två dagarna hade vi sex i princip hela tiden - men efter det sjönk han tillbaka till 1-2 gånger veckan och så har det varit sedan dess.
Jag var oerhört ledsen över det här i början, men med tiden har jag lite insett att det är inte så att jag är kåt hela tiden, utan ganska ofta handlar det om att jag vill få känna mig åtrådd också. När jag är kåt och han inte vill så blir det att onanera istället - en ganska blek ersättning, men det funkar, och vad det gäller allt annat så har jag iaf turen att min är oerhört gosig och fysisk och visar mig på tusen olika stt att han älskar mig och vill vara nära mig, bara just att han inte har ens i närheten av den sexdrift jag skulle ha önskat mig.
Alldeles oavsett, och även om det kanske är lite deprimerande, så tror jag inte du ska hoppas för mycket. Det handlar inte om dig och att det skulle vara något fel på dig. Absolut inte. Utan han har sagt hur det ligger till, och du måste avgöra om du kan leva så eller inte.