Inlägg från: hejhejhejpolisen |Visa alla inlägg
  • hejhejhejpolisen

Min pojkvän har ingen sexlust

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp/råd och vet inte vart jag ska vända mig.

Jag är en tjej på 18 år och har en pojkvän som är 24.Vi har vart tillsammans i 4-5 månader och jag är väldigt lycklig, bortsett från en sak.
    De senaste 2 månaderna har hans sexlust vart i princip obefintlig.
    Först trodde jag att det berodde på mig, vilket han har gjort väldigt klart för mig att det inte gör. Han skyller på stress på jobbet och stress gällande framtida studier, och han säger att han kommer in i perioder där han inte har någon lust (han säger även att det har hänt i tidigare förhållanden också).

För lite mer än två månader sen började han på sitt nya jobb och sen dess har hans sexlust bara minskat. Vi gick från att ha sex 5-6 gånger i veckan till att ha det 1-2 gånger i veckan, vilket tog hårt på mitt självförtroende och det märkte han. Vi pratade om det och han förklarade hur det låg till med att han har sådana perioder och att det berodde på stress och absolut inte hade någonting med mig eller kvalitén på vårat sex att göra. Jag försökte stötta honom men kände att jag behöver ju mitt också, så jag försökte ta saken i egna händer, ge han lite hjälp på traven och ta initiativet själv (vilket jag inte har gjort innan, alltså är det han som har visat när han vill ha sex och att jag då har hängt på). Detta fungerade inte över huvud taget, visst att vi hade sex 3-4 gånger den veckan istället för 1-2 men jag kände att han gjorde det för min skull, vilket absolut inte var min avsikt. Nu är det över 3, nästan 4 veckor sen vi hade sex senast, vilket i min värld är väldigt länge när man endast har varit ett par i 4-5 månader. Jag har tagit upp det och pratat med honom och förklarat att jag inte vill pressa honom och att det får ta den tid det tar men om det finns någonting jag kan göra för att förändra situationen, men han har sagt att ingenting beror på mig och att det inte finns någonting jag kan göra men att han känner att det börjar bli bättre.

I måndags var det vi pratade om detta och han sa att det börjar bli bättre och att han kvällen innan hade vart riktigt sugen men med tanke på vår brist på sex så hade han inte vart så fräsch som han hade velat vara men att han hade tänkt fräscha till sig medans jag var på jobbet. När jag kom hem från jobbet i måndags så ursäktade han sig och sa att han hade haft fullt upp med förberedelser inför skolan och försökte försäkra mig om att vi skulle ha sex dagen därpå (alltså på tisdagen, igår), men jag sa att han inte behöver lova något sånt och eftersom jag visste att han skulle vara extra trött med tanke på att han skulle jobba dubbla pass. Igår ursäktade han sig ännu en gång och sa "förlåt att jag hela tiden gör dig besviken, men imorgon, imorgon är jag ledig! Jag är kåt och jag vill verkligen men jag har inte haft tid att fräscha till mig!" och jag försökte förklara för honom att han inte ska lova och ge mig förhoppningar för då är det bättre att inte nämna det över huvud taget och bara göra det när man är redo, vilket han förstod.

Jag lever i tanken om att man vill ha sex så har man det, oavsett om man har hårig pung, annars tar man sig tiden att fixa till det så snabbt man kan om man verkligen är sugen. Hur ska jag tackla mitt problem?

Ursäkta min luddiga och väldigt långa text.

• Svar på tråden Min pojkvän har ingen sexlust
  • hejhejhejpolisen

Tack för svar!

Detta kanske jag bara intalar mig för att hålla hoppet uppe och att det egentligen inte har alls med saken att göra.. men jag vet att han vantrivs något fruktansvärt på sitt jobb och har ingen ekonomisk trygghet över huvud taget då han blir inringd dagen innan jobb. Nu ska han få fast anställning och han har sagt att det är en otrolig lättnad så jag har fått för mig att det kommer förändra situationen avsevärt.

Sen är jag inte ute efter att vi ska ha sex varje dag, jag nöjer mig med 1-2, kanske 3 gånger i veckan. Det är inte förens nu när det har gått nästan en månad som jag verkligen har börjat tänka på det och oroa mig.

Jag märker på honom nu att han är mycket mer sexuell, tar mer i mig och kysser mig passionerat istället för att bara pussas lite. Detta har gett mig lite hopp om att det kanske kommer bli bättre, men det kanske är helt fel då?

Svar på tråden Min pojkvän har ingen sexlust