regnbågsfärgad skrev 2014-12-13 23:55:34 följande:
Usch! Jag förstår dig verkligen! Har ju själv varit hemma sen jag var i vecka typ 18 (32 nu) för min foglossning. Jag trivs också på mitt jobb men att arbeta på småbarnsavd. på förskola som jag gör fungerar verkligen inte. Vissa dagar kan jag inte ens klä på mig själv och vissa dagar är lite bättre. Mitt psyke går upp och ner, vissa dagar bara grinar jag men jag är iaf gladare den här gången än förra. Då blev jag verkligen deprimerad och där är jag inte riktigt än iaf.
Vad jobbar du med? Finns det något du kan få hjälp att anpassa på arbetsplatsen för att kunna jobba lite längre? Kanske börja med en deltidssjuksskrivning? Å gnäll på! Verkar som att vi är många i den här tråden som har kraftig foglossning. Rätt skönt ändå att folk förstår vad man menar när man säger att man har ONT!
Tack för pepp och för att jag fick gnälla lite! Jag jobbar som sjuksköterska på en mottagning. Har inte mycket lyft eller så men en hel del spring i korridoren, sitter inte stilla särskilt mycket utan är oftast på fötterna. Jag är relativt ny på jobbet så är inte inskolad överallt så därför är det svårare att placera om mig. Jobbar 75% redan men visst är kanske en deltidssjukskrivning ett alternativ till en början. Märker ju att höfterna känns bättre efter en ledig helg. Däremot gjorde jag misstaget och dammsög för några dagar sen och herregud vad det straffade sig senare på kvällen, ajaj. Tänker inte göra om det misstaget utan hädanefter får mannen sköta dammsugandet! Använder du bälte? Jag har svårt att använda det... tycker inte det hjälper mycket heller.