Inlägg från: nokla |Visa alla inlägg
  • nokla

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

pumpkin84 skrev 2014-12-13 16:20:36 följande:

Hej!

Kanske lite sent o hoppa på en tråd men läste en hel del och blev poitivt överraskad över alla er vanliga människor precis som jag själv allt underbart putinuttit kan för min del vara. Var har ni liksom hållit hus!?

Vecka 8 nu med en särbo på långt håll och en stolt blivande storasyster snart 8år.

Ska bli kul o följa allas resor!

Hej å välkommen hit
  • nokla
    Kawinna skrev 2014-12-17 08:44:02 följande:

Är det någon som har koll på om man kan bli sjukskriven p.g.a. trötthet? Vet att det kan vara svårt med sjukskrivning då graviditet inte är någon sjukdom. Men jag känner att jag inte orkar med mitt jobb... Hade gärna velat jobba men då jag jobbar som sjuksköterska krävs det att jag är 100 % både för min och patienternas skull. 100% är jag långt ifrån nu.

Enbart trötthet är svårt att få för, dumt nog för det om något kan ju verkligen påverka prestationsförmågan.

I Afs 2007:05 om gravida och ammande arbetstagare står att behovet av att ligga och vila kan tex tillgodoses av att det finns ett vilutrymme och att det ökade behovet av vila hos många gravida och ammande kvinnor medför att ensamarbete kan vara olämpligt.

Jag hinner inte läsa igenom den nu men kolla på arbetsmiljöverkets hemsida www.av.se Har din arbetsgivare gjort en riskbedömning (det är de skyldiga att göra), kan det vara aktuellt med andra, lättare arbetsuppgifter?
  • nokla
    Lejonhierta skrev 2014-12-19 08:06:43 följande: