Inlägg från: nokla |Visa alla inlägg
  • nokla

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Hej jag är också 33. Väntar tredje barnet i mars, familjens sjätte, både jag och min man hade barn sedan innan då vi träffades så vi fick båda en stor familj utan att ha planerat det så Med största sannolikhet också mitt sista.

Bor i Göteborg, kollade lite på bf mars-trådar men där har ju folk hängt sen flera månader redan så det blir svårt å haka på. För övrigt gillar jag dina kriterier

• nokla

18 månader, det var tätt mamaG hur gammalt är ditt första barn? Här är alla storasyskon i skolålder, mellan 6 och 12. Det känns roligt att "börja om" efter så lång tid, har väl glömt det mesta om och kring bebisar vid det här laget.

• nokla

Gå ner i vikt av amning... Man äter ju som en häst. Jag har tappat det mesta första veckan efter förlossning innan, sen tokäter jag och går stadigt upp igen tills jag slutar amma

Min kompis fick ett barn som fick ont i magen av allt möjligt så hon fick utesluta mer och mer ur sin kost. Till sist höll hon på å försvinna för det fanns knappt nåt kvar hon kunde/ville äta så hon la ner amningen när hon vägde typ 40 kg.

• nokla

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra

• nokla

Haha ja alla tycker det är så himla roligt och sött med två Vi har ju 5 så om nån behövde tvillingar var det kanske inte vi men nu är det ju så och det blir säkert bra men visst fan blir man orolig dels över att inte räcka till och dels för att de ska födas för tidigt eller att det blir komplikationer av annat slag. Tur i alla fall att de andra barnen är lite äldre, skolålder allihop.

• nokla

Jag har också gjort VUL innan men då missade de att det var två. Och jag tyckte magen var stor men tänkte att det är ju inte första graviditeten så magen kommer väl tidigare nu. Ja eller hur

• nokla
    madde90 skrev 2014-10-29 06:48:52 följande:

Dubbel grattis till er...

Ja är sjukt orolig för att vänta tvillingar. Ja är lite överviktig men magen syns sjukt mkt o ja är bara i vecka 7. :( alla har märkt att ja är gravid o ja kan inte dölja de. Ska göra vul nästa vecka...

Ja magen växer ju fortare men i vecka 7 syntes inte min än Det är så jag inte kan ha mina vanliga byxor nu sen en vecka tillbaks kanske, innan har det fortfarande inte synts nåt när det har varit dags för rutinultraljud nu känns magen helt utspänd och det är liksom redan tungt att böja sig å röra sig :-/ Har gått upp 5 kg men det ser ut som mer, tycker jag
  • nokla
    Sis2 skrev 2014-10-29 21:47:13 följande:

Spännande för er att se hur en tvillinggraviditet ter sig jämfört med om man bär en. Vet du om det är enäggs eller tvåäggs?

Jag har inte kunnat ha vanliga byxor sen ca vecka 12 tror jag och gjorde kub så är säker på att det bara är en bebis därinne. Magen svullnade upp kraftigt tidigt i graviditeten, ingen rund fin mage utan såg väl mest tjock ut. Nu börjar magen få lite mer form, iallafall tillräckligt för att jag inte kan dölja magen längre:)

Jo jag jämför ju med mina tidigare graviditeter och min mage har alltid kommit sent innan, sånt där är ju individuellt men sist höll jag fortfarande på och berättade för folk att jag var gravid i sjunde månaden Nu SYNS det. Dessutom är magen bred, något som fick min syster övertygad att jag väntade en pojke, men det var bara två som låg på tvären De är troligtvis tvåäggs för skiljeväggen mellan fosterhinnorna såg tjock ut men det är inte helt lätt att avgöra tydligen, om inte de har olika kön för då är det alltid tvåäggs men mina såg ut att ha samma kön. Tvåäggs är "bättre" såtillvida att det är mindre risker än med en enäggstvillinggraviditet.

Nu ska jag tydligen bli lika stor som annars i vecka 40 redan i vecka 30 sägs det Å vad händer sen då undrar jag lite förskräckt... Min stackars mage
  • nokla
    Sis2 skrev 2014-10-31 16:53:44 följande:

Jag fattar din oro men tänk att kroppen har en otrolig förmåga att återhämta sig efter en graviditet och det gäller väl tvillingmagar också. Jag har fått enorma magar båda mina tidigare graviditeter och legat högt på "magkurvan", fått frågan om jag väntar tvillingar flera ggr pga det- vilket inte alltid uppskattats av mig men men... Bara att digga läget liksom. Tycker själv det är otroligt att en graviditet kan gå i lås och att barnet sen kan komma ut ur det där lilla hålet (haha) men det går ju också och kroppen återhämtar sig även där. Vi kvinnor är fantastiska med andra ord!!!;)

Jo jag har ju iofs aldrig hört om någon som magen spruckit på, och även åttlingar förekommer ju...
  • nokla

Undra hur man ens vet vems hjärtljud man lyssnar på när de är fler än en. Har inte fått lyssna än så det vet jag inte.

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!