Sis2 skrev 2014-10-29 21:47:13 följande:
Spännande för er att se hur en tvillinggraviditet ter sig jämfört med om man bär en. Vet du om det är enäggs eller tvåäggs?
Jag har inte kunnat ha vanliga byxor sen ca vecka 12 tror jag och gjorde kub så är säker på att det bara är en bebis därinne. Magen svullnade upp kraftigt tidigt i graviditeten, ingen rund fin mage utan såg väl mest tjock ut. Nu börjar magen få lite mer form, iallafall tillräckligt för att jag inte kan dölja magen längre:)
Jo jag jämför ju med mina tidigare graviditeter och min mage har alltid kommit sent innan, sånt där är ju individuellt men sist höll jag fortfarande på och berättade för folk att jag var gravid i sjunde månaden
Nu SYNS det. Dessutom är magen bred, något som fick min syster övertygad att jag väntade en pojke, men det var bara två som låg på tvären
De är troligtvis tvåäggs för skiljeväggen mellan fosterhinnorna såg tjock ut men det är inte helt lätt att avgöra tydligen, om inte de har olika kön för då är det alltid tvåäggs men mina såg ut att ha samma kön. Tvåäggs är "bättre" såtillvida att det är mindre risker än med en enäggstvillinggraviditet.
Nu ska jag tydligen bli lika stor som annars i vecka 40 redan i vecka 30 sägs det
Å vad händer sen då undrar jag lite förskräckt... Min stackars mage