Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

M39 skrev 2014-10-24 07:21:29 följande:

Ansluter mig oxå...40 & väntar mitt fjärde barn (en pöjk, gick inte att ta miste på ) . Har BF 29/11

Är som sagt svårt att få kontakt m andra som varit inne i en tråd långt innan.

Appropå "tjejmage"! shit vad det tog tid innn jag fattade vad som menas m det!!

Det var väl d som gjorde att jag ansåg mig passa in här

Ha en bra fredag!

Kul med fler som väntar nummer 4 Fast vår kommer inte fören till våren/påsken
  • BigMami
    M39 skrev 2014-10-24 07:30:28 följande:

Härlig årstid att få barn på!!

Bägge mina tjejer är novemberbarn och den månaden gillade jag Men nu när den stora fyller 10 så är hon smått sur över att fyll så sent på året, men hon kommer tacka mej när hon blir gammal tant & alla andra redan har fyllt 90

Pojken är marsbarn och visst gillade jag den månaden också men det enda jobbiga är att man måste vänta ända tills NÄSTA ÅR!
  • BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 08:59:40 följande:

Åh va mysigt med en mage där det är full fart! Längtar dit just nu!

Känner igen mej i det att det alltid kommer upp nya saker att oroa sej för. Det jag brottas mest med nu är att jag är "säker" på att något inte är som det borde med liten och att det kommer upptäckas på UL.

Har kommit in i vecka 15 nu men jag är precis som du inställd på att BF kommer ändras vid RUL.

Det är en jobbig känsla. Så tänker jag också inför rul. Sist så sa jag högt i rummet att bebisen var död! Det såg ju ut som det. Men hon fyller 2 nästa månad så det gick bra . Men kan man ha sådan "tur" ytterligare en gång?
  • BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 09:40:53 följande:

Ja det känns lite olustigt att tänka så men det är svårt att styra tankarna ibland. Tyvärr så gör det även att jag har svårt att glädjas fullt ut av graviditeten. Påverkas garanterat av det MF vi hade i somras.

Men det är klart... Vi kan ju ha sån "tur" att det blir väldigt bra den här gången!

Beklagar ert mf Kan inte säga att jag vet hur det är då jag aldrig haft något (vad jag vet i alla fall)

Nu hoppas vi att allt går vägen och att det ser bra ut

Just nu så känner jag mig totalt ogravid! (Förutom magen som svällt upp så jag ser ut att vara i 7e mån och lite sprattel )
  • BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 10:07:22 följande:

Tack... eller nåt! Vet inte vad man säger riktigt... Men det var då! Nu hoppas vi att det är våran tur!

Lite skönt att höra att fler än jag känner sej ogravid!

Någon fler här än jag och BigMami som känner sej ogravid?

• BigMami

Åderbråck har jag med på benen!! Hemskt! Å bristningar.. Ser ut som en mammut i pyjamas Men i slutändan så är det värt alla besvär

• BigMami

Jag rasade inte heller i vikt, trots det att jag helammade mina 2 första i ett halvår och delvis över året :-/ 3an vägrade bröstet totalt (förstår henne också efter det att 2 barn sugit ur dem redan! Ser ju ut som 2 blöta lovikavantar med en femkrona i botten )

• BigMami

Ettan tog väldigt lång tid på sig att äta. Jag satt minst en till en och en halv timma åt gången, var 4-5timma. Men eftersom jag inte hade fler barn att ta hand om så gick det ok. Han hade napp till ett ett och et halvt år ca.

Tvåan var en dröm att amma! Hon var nöjd efter 10-15 min vid bröstet var 4e timma ca & hade aldrig napp eller tumme.

Trean gick som sagt inte alls. Hon ville helt enkelt inte och jag trivdes rätt så bra med flaska också men det är bra bökigt! Man ska hitta rätt ersättning, sterilisera flaskor, blanda rätt, inte för varmt, inte för kallt osv osv. Man måste komma ihåg flaskor, varmt/kallt vatten och ersättning när man åker bort.. Vi var till sommarland för något år sedan och gubben hade glömt nappflaskorna hemma så han fick åka akut till närmsta affär och köpa en och hoppas på att hon åt ur den.. Det gick bra men som sagt är amning enklare och billigare

Nu hoppas jag kunna amma denna gång. Men är det inte så, så är det inte mycket att göra..

• BigMami
    Hearts76 skrev 2014-10-25 01:51:36 följande:

Ang amning så är jag sugen på att testa pump/flaska ibland så att man får sova nån natt. Fick de andra tre tätt så det kändes som att man inte sov på flera år. Kan nog vara bra för maken också. Blev inspirerad av min brorson som är hemma med deras 5 månaders bebis, han har varit det sen hon var 1 månad gammal. Mamman pluggar, och pumpar sig varje dag. Himla smart :)

Jag gillade inte alls att pumpa. Tyckte det var sulligt och krångligt.. Men alla är vi olika som tur e
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!