Åldern skapar problem, svårt att träffa någon för ett förhållande.
Jag är en kvinna på 37 år som är utan partner och barn. Jag har ett fördelaktigt yttre och ser fortfarande riktigt ung ut, men jag upplever att det nästan ger mig fler problem. Har absolut inga svårigheter med att få män intresserade av mig när jag är ute och det händer ofta att jag får kontakt med män som vill bjuda ut mig på en dejt.
Jag är tydlig med det från början att jag bara är intresserad av seriöst och de säger samma sak. Innan vi ses på dejten är de alltid väldigt på, hör av sig mycket och ger mig mängder med komplimanger (oftast för mitt yttre). De är flirtiga. Men sen när vi ses och jag nämner att jag är 37 så är det som att intresset svalnar. Jag har fått höra det flera gånger nu att de trott att jag är 22-23 år, så när jag säger att jag är 37 kommer det som en chock för dem. Förstår att det är barnfrågan som skrämmer iväg dem, att de gärna vill ha barn men inte så snabbt som det är aktuellt med mig. Och då drar de sig undan.
Den här åldersfixeringen gör mig ledsen och det känns hopplöst att dejta när ingen man vill ha en kvinna i min ålder trots att jag uppenbarligen duger gott och väl när de tror att jag är 22-23. Varför är de så rädda?