• Anonym (Gammal?)

Åldern skapar problem, svårt att träffa någon för ett förhållande.

Jag är en kvinna på 37 år som är utan partner och barn. Jag har ett fördelaktigt yttre och ser fortfarande riktigt ung ut, men jag upplever att det nästan ger mig fler problem. Har absolut inga svårigheter med att få män intresserade av mig när jag är ute och det händer ofta att jag får kontakt med män som vill bjuda ut mig på en dejt. 

Jag är tydlig med det från början att jag bara är intresserad av seriöst och de säger samma sak. Innan vi ses på dejten är de alltid väldigt på, hör av sig mycket och ger mig mängder med komplimanger (oftast för mitt yttre). De är flirtiga. Men sen när vi ses och jag nämner att jag är 37 så är det som att intresset svalnar. Jag har fått höra det flera gånger nu att de trott att jag är 22-23 år, så när jag säger att jag är 37 kommer det som en chock för dem. Förstår att det är barnfrågan som skrämmer iväg dem, att de gärna vill ha barn men inte så snabbt som det är aktuellt med mig. Och då drar de sig undan. 

Den här åldersfixeringen gör mig ledsen och det känns hopplöst att dejta när ingen man vill ha en kvinna i min ålder trots att jag uppenbarligen duger gott och väl när de tror att jag är 22-23. Varför är de så rädda? 

• Svar på tråden Åldern skapar problem, svårt att träffa någon för ett förhållande.
  • eslah

Varför är du inte rak och tydlig från början med din ålder och barnlängtan? Ingen ide att vara behagande och på tok för följsam, låter lite så.....att du hoppas att någon nappar och stannar kvar.

Nej, våga vara dig själv och "jobbig". Vid 37 har man inte tid att lalla för mycket med barnafrågan.

Att du är attraktiv är en fördel, men det är inte plåten som styr båten i land.... det är motorn och maskineriet som måste fungera, då ror man hem det.

• Anonym (Gammal?)
    eslah skrev 2014-10-22 00:07:50 följande:

Varför är du inte rak och tydlig från början med din ålder och barnlängtan? Ingen ide att vara behagande och på tok för följsam, låter lite så.....att du hoppas att någon nappar och stannar kvar.

Nej, våga vara dig själv och "jobbig". Vid 37 har man inte tid att lalla för mycket med barnafrågan.

Att du är attraktiv är en fördel, men det är inte plåten som styr båten i land.... det är motorn och maskineriet som måste fungera, då ror man hem det. smile1.gif

Jag berättar min ålder ganska tidigt tycker jag, dock så trycker jag inte upp den i ansiktet på nån som jag träffat ute i all hast om han inte frågar. Så det handlar inte om att jag undanhåller nåt utan jag säger det så snart det kommer på tal.

Jag har ingen jättestark barnlängtan.
  • eslah
    Anonym (Gammal?) skrev 2014-10-22 00:21:31 följande:

Jag berättar min ålder ganska tidigt tycker jag, dock så trycker jag inte upp den i ansiktet på nån som jag träffat ute i all hast om han inte frågar. Så det handlar inte om att jag undanhåller nåt utan jag säger det så snart det kommer på tal.

Jag har ingen jättestark barnlängtan.

Men dåså, är det väl bara att köra på. Kanske ändra åldersgenre på grabbarna? Äh, det där löser sig...rätt skönt att vara singel också!
  • Anonym (´+`)

Tycker tyvärr det är lite för gammalt med 37 år och då är jag jämngammal kille. Du borde satsa på någon som är betydligt äldre om du vill få det fungera under ett långt perspektiv.

Så får du undersöka vad du kan bidra med i ett förhållande. Många kvinnor är tyvärr lite som barn fortfarande fast de kommit högt upp i åldrarna. Det gör att män inte vill vara seriösa med dem. Med det undrar jag vad du har för något med dig in i en eventuell relation. Har samlat på dig pengar under åren? Lagar du mat som en gudinna? Är du en sexuell dröm?

Ju högre upp i åldrarna du kommer desto mer krav kommer männen ha på dig. Är man ung och snygg så räcker det oftast. Då är det ju själva ungdomens naivitet som lockar. En kvinna som kommit upp i 37 års ålder ska ju ha några mille på banken eller bo flott & lyxigt. Detta gäller såklart män också. Ingen normal kvinna hade blivit attraherad av att skapa ett liv med en man som inte har ekonomin att bo i egen bostad.

• Brunhilde
    Anonym (´+`) skrev 2014-10-22 00:33:10 följande:

Tycker tyvärr det är lite för gammalt med 37 år och då är jag jämngammal kille. Du borde satsa på någon som är betydligt äldre om du vill få det fungera under ett långt perspektiv.

Så får du undersöka vad du kan bidra med i ett förhållande. Många kvinnor är tyvärr lite som barn fortfarande fast de kommit högt upp i åldrarna. Det gör att män inte vill vara seriösa med dem. Med det undrar jag vad du har för något med dig in i en eventuell relation. Har samlat på dig pengar under åren? Lagar du mat som en gudinna? Är du en sexuell dröm?

Ju högre upp i åldrarna du kommer desto mer krav kommer männen ha på dig. Är man ung och snygg så räcker det oftast. Då är det ju själva ungdomens naivitet som lockar. En kvinna som kommit upp i 37 års ålder ska ju ha några mille på banken eller bo flott & lyxigt. Detta gäller såklart män också. Ingen normal kvinna hade blivit attraherad av att skapa ett liv med en man som inte har ekonomin att bo i egen bostad.

Hur menar du nu? Eller blidde det lite fel när du tänkte?
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (´+`) skrev 2014-10-22 00:33:10 följande:

Du menar att männen är golddiggers? Några pengar har jag tyvärr inte, har rätt dålig lön men jag jobbar iaf med något jag trivs med.
  • Brunhilde
    Anonym (Kvinnan) skrev 2014-10-22 00:45:21 följande:
    Du menar att männen är golddiggers? Några pengar har jag tyvärr inte, har rätt dålig lön men jag jobbar iaf med något jag trivs med.
    Tur att du har två andra alternativ enligt talespersonen för hela det manliga släktet. Det lutar åt matlagningsgudinna eller sexuell dröm för din del
  • Anonym (Gammal?)
    Brunhilde skrev 2014-10-22 00:48:45 följande:
    Tur att du har två andra alternativ enligt talespersonen för hela det manliga släktet. Det lutar åt matlagningsgudinna eller sexuell dröm för din del smile2.gifsmile2.gif
    Haha, tur det ja

Får bli sexuell dröm för min del, för matlagningen är okej men jag lagar bara rawfood så den kille som tror att han kan äta socker och sånt hos mig tror fel.
  • taquine
    Anonym (Gammal?) skrev 2014-10-22 01:03:43 följande:
    Haha, tur det ja smile2.gif

Får bli sexuell dröm för min del, för matlagningen är okej men jag lagar bara rawfood så den kille som tror att han kan äta socker och sånt hos mig tror fel.
    Men i vilken ålder är killarna du träffar? Verkar väldigt ytligt med dessa män/killar . Tror också du ska satsa på en lite äldre årgång
    Och apropå ungar är det ju inte ovanligt att få vid 40 , så sån panik är det ju inte 

Goodness me
  • Anonym (´+`)
    Brunhilde skrev 2014-10-22 00:38:09 följande:
    Hur menar du nu? Eller blidde det lite fel när du tänkte?
    Nej det ser fullständigt korrekt ut. Självfallet rör den meningen inte utseendet, utan snarare om inre mognad.
Svar på tråden Åldern skapar problem, svårt att träffa någon för ett förhållande.