• Vmam

Hur mycket sover era 6 månaders på dagen/natten?

Min lille på 7,5 månad sover också 2 pass per dag, ibland 3 om passen blir korta. Bäst och vanligast är att han sover 2 x 1 timme minst. Första passet är 1-2 timmar efter han vaknat och andra passet brukar vara runt kl 15. Han somnar på kvällen mellan 18.30-19. Han sover sen till ungefär 05 då han vaknar till och ammar lite, sen brukar han somna om och sova till ungefär 8.  

Han har precis som din tjej krånglat en massa på kvällarna under en period på ca 2 månader och inte kommit till ro innan vi har gått och lagt oss runt 22. Nu verkar det börja bli lite mer ordning på kvällarna och vissa kvällar sover han jättebra, andra är fortfarande lite oroliga. Det verkar som det händer otroligt mkt just nu, runt 6 månader började han säga mam,mam,mamma och nu sen ngn vecka tillbaka har han blivit väldigt mycket rörligare och rullar runt och verkar snart vara på gång att krypa. Dessutom mitt inne i separationsfasen då han har stenkoll på mig precis hela tiden. Så tror att allt har med denna enorma utveckling att göra och att sömnen ordnar upp sig automatiskt. 

Svar på tråden Hur mycket sover era 6 månaders på dagen/natten?