• Elinleo

För tidigt för öppna förskolan?

Hej! Jag tycker definitivt att du bör vänta med att gå till öppna förskolan. För det första så är det mycket förkylningstider nu, och din dotter är väldigt liten och därmed sårbar för detta. För det andra är det inte heller jättenyttigt att gå till ställen med mycket folk med en sådan liten bebis. Jag åkte knappt tunnelbana med min son när han var så liten för det finns risker med det. Sedan är det ju inte särskilt bra psykiskt för din lilla dotter tror jag, med alla intryck, hög ljudvolym etc. Vänta till våren åtminstone, tror inte att hon har så mycket utav det då heller, men åtminstone innebär det inga större risker. Försök njut utav tiden du har hemma istället, gå promenader, umgås med vänner när du kan, träna när sambon din är hemma etc. Min kille var på öppna förskolan vid 6 månaders ålder, han fann det okej då tror jag,men fick väl egentligen inte ut så mycket utav det då heller, men nu vid ett års ålder har han superkul där Framförallt bör du tänka på riskerna ( förkylning) och den mentala påfrestning det kan innebära för din dotter. ha det bra!

Svar på tråden För tidigt för öppna förskolan?