Två livmödrar!
här är en.. opererade bort den ena -97
här är en.. opererade bort den ena -97
är dina fullt utvecklade båda 2?
spiral är tydligen inte bra att använda...
mina första graviditeter gick jättebra, de hamnade i "rätt" livmoder, visste inget då!!den tredje gick på fel sida, min högra sida, och i den livmodern fanns bara en ingång, ingen utgång, som en säck ung. så fostret växte, dog sedan då det inte fanns mer plats,
så det blev en akut operation, när det höll på att spricka, vilket är livsfarligt..
nu har jag bara en äggledare och den funkar fint, fick en son för 7 mån. sedan..
gick på spec.mödravården, då de kollade att den vägg de sytt i inte skulle börja brista, och att näringen till barnet funkade bra, kan bli sämre efter sånt här.
spiral är inte bra då den enbart täcker en livmoder, och oftast är en av livmödrarna defekt, så om du ska bli gravid, måste du ta kontakt med spec.möd. så de får kolla upp allt innan, nu då du vet, för det kan gå riktigt illa..
hör av dig om det är något du vill veta, detta är ju inte så vanligt..
kram å lycka till/Lisa.
man vet ju inte om någon av dem är defekt förrens man är gravid och ser om det verkar gå bra, hemskt nog, jag hade ju tur de 2 första gångerna, då var jag ju helt ovetande om detta.
hade en mellanvägg, och den defekta hade ingen utgång, alltså där barnet passerar ut igenom, det hade jag ju på den friska...
du kanske kan få hjälp av ett sk. titthålskirurgi, detta gjordes på mig innan op, ett litet snitt under naveln och så in med kamera och kikar..
min läkare sa att sådant här kan man inte veta något om innan utan det blir upptäckt då det blir något fel, och man har oftast dubbelt av något mer i kroppen också.
har gått tiden ut och över med..
regelbundna kontroller på spec.mv. är viktigt. och kändes tryggt åxå.
anl. till att de op. bort den, var ju att fostret var dött och inte kunde komma ut i form av missfall, och att det växt sig så stort i den defekta livmodern så att denna höll på att brista, och det går inte att stoppa en sådan blödning som blir, och då avlider man.
kom på, det finns ju en spec. i uppsala på kvinnliga defekter, jag blev op. i falun och den överläkaren tog då kontakt med denne..