• Maddi

styvförälder?

Men ska man hålla på och spekulera i huruvida böcker är utformad för barn?
    Jag tror inte en 6 åring reflekterar över att de är styvföräldrarna som är elak. De gjorde då inte jag i den åldern, utan tyckte de va en bra bok ur mina ögon.

Sen ta barna hedenhös som fått kritik att vara rasistisk. Pippi får inte göra "kines" ögon i den nya utgåvan och mer därtill. 

Hur man än skriver böcker och filmer blir något utpekat att det är inte ett bra budskap. Man kan hitta så mycket om man nu vill reflektera djupare i allt som gjorts. När jag var mindre så va de inte allt prat om att julkalendern hänger ut vissa grupper, men det blir de varje år nu så fort julkalendern visas. Vill man ha de så? Allt dom spelar in blir fel i någons ögon och dom tillåter inte barnen kolla. Vart är vi på väg?

Det jag undrar är just vart kom den tiden då man bara kunde skratta åt en rolig film, eller bara kolla för att man tycker de är bra? Måste man alltid spekulera i hur vissa roller utspelar sig? Då borde ju tv kanalerna ta bort allt som har med film och göra och endast visa dokumentärer och nyheter. Böckerna som inte är fakta borde brännas upp. Och de med tanke på att alltid någon kommer känna sig utpekad. 

Svar på tråden styvförälder?