• schmek

Alvedon vid sänggång

Hej! :) jag har en liten tjej på snart 10 månader som sovit extremt dåligt i ca 2 veckor. Hon vaknar titt som tätt och kan ibland vara uppe mellan 03-06 och verka hur pigg som helst. Har testat allt känns det som. Men nu de senaste 4 dagarna har jag testat med Alvedon, 2 dagar med och 2 dagar utan - och resultatet blev att hon sov hela nätter med Alvedon, borträknat ett uppvak för lite välling.

Kan det vara så att det är tandköttet/tänderna som spökar? Hon är övrigt pigg och glad, och sover fint om dagarna. Endast nätterna som är jobbiga. Jag blir bara lite nojig att jag ger henne Alvedon när hon egentligen inte behöver...? Då hon inte visar något obehag under dagarna..

Gör jag helt fel som ger henne Alvedon, eller är det okej då hon sover bättre?

• Svar på tråden Alvedon vid sänggång
  • schmek

Ehm, rohypnol? Vet inte riktigt om jag ska ta det på allvar.

Feber har hon inte alls, varken dagar eller nätter. Och när hon vaknar under natten så är hon glad och lekfull, typ som om det vore morgon.

Försökte läsa om mängder/risker med Alvedon, men hittade inga specifika sidor där de skriver ut rekommenderad mängd.

• schmek

Fast jag vill ju inte medicinera henne för att minska uppvaknandet, jag har också förstått att hon är inne i separationsfasen :) tänkte mest kolla och se vad andra skulle gjort i situationen då hon sover bättre, och sömn behöver man ju, haha.

Men jag tackar så jättemycket för alla svar än så länge!! :)

Svar på tråden Alvedon vid sänggång