Inlägg från: Inte jag |Visa alla inlägg
  • Inte jag

Hur dog min pappa?

Anonym (Hej) skrev 2014-10-18 18:10:37 följande:

Nästan skrämmande hur pantade era svar var. Låt säga att halva min familj har dött av samma form av cancer. Det är m.a.o. rätt sannolikt att jag drabbas av detsamma. Med den informationen kan jag alltså i förebyggande syfte i god tid söka hjälp.

Så det besvarar ju dels första svarandes fråga och angående den andra så är det det dels en invändning mot att det snarare handlar om förebyggande än om respekt och integritet och dels om att samtalshjälp inte kommer bota en eventuell cancer.

Sorry om jag har lite taskig attityd men det är svårt att inte ta illa upp av så korkade svar.

Jag har haft 5 släktingar som har dött i cancer så jag har 50 % chans att få cancer. Så jag förstår hur du tänker men borde du inte veta vilken sorts cancer din pappa dog av?  Men du borde ju kunna få reda på vilken sort han dog av. Men man kan inte alltid förebygga cancer förutom lungcancer genom att inte röka men icke-rökare kan få lungcancer. 
  • Inte jag

Man kan faktiskt ta prov på om man har en cancergen eller inte. Min mamma gjorde och fick reda på att hon hade det så det är därför jag kanske ska ta ett sådant prov i framtiden för att se. =)

Svar på tråden Hur dog min pappa?