Min 2,5 åring vägrar sova!
Det låter helt klart som att dagvilan behöver dras ner. Det var jättejobbigt där i brytningen minns jag, barnet var för trött för att inte sova men nattningarna blev ett helvete om hen sov ens en kort stund.
Det låter helt klart som att dagvilan behöver dras ner. Det var jättejobbigt där i brytningen minns jag, barnet var för trött för att inte sova men nattningarna blev ett helvete om hen sov ens en kort stund.
Min slutade sova på dagen någon gång strax efter 2,5. Men det var som sagt jättejobbigt i början, det gick liksom inte att få dagarna rätt och kvällarna rätt på samma gång.
Givetvis är han extra trött när han somnar så sent. Kanske kan ni ta en helg och ena dagen begränsa dagvilan kraftigt, kanske till 30 minuter, och sen vara beredda med aktiviteter (och INTE åka bil) hela em så han inte somnar. Sen sova så tidigt det går på kvällen. Nästa dag borde bli bättre om han fått en längre natt. Då kanske han kan klara dagen utan att somna. Det behövs nog att man stålsätter sig för att vända dygnat rätt igen. Det är verkligen jättejobbigt, jag vet. Men det är ju inte bra för honom att somna så sent som 11-12 varje kväll heller.
Tack snälla för alla råd!
Han har varit igång hela dagen.. Jag lät inte honom sova under dagen.. Han har gått upp kl 07.00 och har precis somnat. Tänkte att han kanske somnar vid 19.00 .. Nope han ville inte.. Och jag har försökt med allt! Vi får se hur det blir imorgon!