• Happyland

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Gweny skrev 2015-04-03 16:21:39 följande:

Idag kom mensen tyvärr, som jag redan hade anat Suck.

På rd 13

Åh, så tråkigt! <3
    Stor kram på dig... Vet hur det känns. Tur att ni har flera fina embryon i frysen.
  • Happyland
    Anya skrev 2015-04-03 16:35:27 följande:

Hej, får man vara med här? 

Är 33år, alla prover inskickade, varit på förstabesök, nu avvältra vi tid för spraystart osv. SÅ pirrigt och spännande och skrämmande på en och samma gång. 

Välkommen!
  • Happyland

Skakar liv i den här tråden.

Några fler SU-brudar på gång just nu?

Jag är på sprutdag 8 och ska in och räkna äggblåsor imorgon.

• Happyland

Jag kör en kombo av Gonal-f och Menopur. Förra IVF:n resulterade i 5 ägg och 2 bra embryon. Tyvärr lyckades vi ju inte bli gravida, så nu höjdes dosen till maxdos. Hoppas på lite bättre utdelning den här gången. Imorgon får vi en hint på ultraljudet. Spännande.

• Happyland
    kärolajnan skrev 2015-05-06 15:49:36 följande:

Åh så spännande! Önskar er all lycka till. Hoppas verkligen att det är er tur nu! 

Kramar 

Tack så mycket!

Ja, hoppas det går vägen. <3
  • Happyland

[quote=75283737][quote-nick]zoloo skrev 2015-05-11 14:24:17 följande:[/quote-nick]Ägglossningsspruta ikväll och äggplock onsdag. Sahlgrenska...[/quote

Stort lycka till!

• Happyland
    kärolajnan skrev 2015-05-15 22:12:10 följande:

På måndag blir det äggplock nr 3. Hoppas att det där med tredje gången gillt gäller. Sista chansen nu...

Stort lycka till! <3 Hoppas det är er tur nu. Kram!

Själv är jag på dag 10 efter ET. Brösten har slutat ömma helt och jag är inställd på minus. Igen.
  • Happyland
    Eliiiiin skrev 2015-05-15 23:45:42 följande:

Tänkte bara flika in att jag gjorde min första ivf i januari på sahlgrenska, äggplock 16/1 vilket resulterade i 14 ägg varav 13 mogna, insättning två dagar senare plus två i frysen :) Under ruvarveckorna kände jag starkt att här blir ett minus, läste trådar om hur livmodertappen skulle kännas och den kändes som ogravid... Döm då förvåning när jag plusade... I vecka 8 blev det VUL och det fanns ett pickande hjärta hos den lilla larven, förra veckan var det dags för riktiga UL, och det var en livlig fin rackare där inne, trots att allt hitintills gått bra vågar man ju inte släppa in det riktigt :p jag hoppas att riktigt många av er här inne också plusar snart :)

Hjärtligt GRATTIS!
    Härligt att det går bra ibland. <3
    Lycka till nu med ert lilla mirakel.
    Kram!
  • Happyland
    zoloo skrev 2015-05-11 14:24:17 följande:

Ägglossningsspruta ikväll och äggplock onsdag. Sahlgrenska...

Hur har det gått för er? <3
  • Happyland
    kärolajnan skrev 2015-05-20 21:15:50 följande:

Tredje gången gillt! Äntligen befruktades äggen! Fick tom två embryo tillbaks (inga till frysen).

Är själaglad just nu! :)

Åh, va härligt! Grattis till god utdelning och stort lycka till nu!
  • Happyland
    kärolajnan skrev 2015-05-31 15:06:04 följande:

Hej allihopa!

Jag måste ju berätta hur det gått för oss!

Den 18 maj var vi på SU för vårt sista försök och vi var väl inställda på att inte få någon återföring denna gången heller. Men så förvånad jag blev när det INTE ringde två dagar efter. Den 20 maj fick vi två små embryon insatta och nu ruvas det för fullt.

Är nu alltså på ruvardag 12 och nu är jag sååå nervös. Känner små stick och ibland en liten brännande känsla men jag vet inte om det är bieffekt av vaginatorerna eller om det är graviditetssymptom. Så här nära har vi aldrig varit att bli föräldrar och det är lite med skräckblandad förtjusning jag ska testa på onsdag.

NU måste ni hålla tummarna för oss!

Skriver mer om det på bloggen, kika gärna in där!

narlangtanblirforstor.blogg.se/

Oj, så spännande! <3 Håller verkligen tummarna för er. Hoppas på att det är er tur nu.
  • Happyland

Oj, vad många frågetecken det blev. Gjorde en smiley...

Själv är jag inne på tredje och sista försöket. Var på SU idag och kollade äggblåsorna. Blir ÄP nästa vecka.

• Happyland

Stort grattis till er som lyckats bli gravida! Så härligt! ????

Såhär inför tredje och sista sista försöket är jag kraftigt desillusionerad, särskilt som jag gjort tre försök med fyra FET tidigare i livet utan graviditet.

Hoppas så hårt ändå! Hoppet är det sista som överger en människa. Kan jag skriva under på. Lycka till med era bebisar och magar! ????

Kram på er!

• Happyland

Ursäkta frågetecknena, ser ju helt galet ut!

Gör glada smileys men blir frågetecken av ngn konstig anledning!

• Happyland

Då är vi några kämpar kvar!

Stort lycka till, Gweny, håller tummarna för vår tur nu!

Kram!

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15