• Happyland

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Testdag imorgon. Har dessvärre blödit sedan tre dagar tillbaka, så är inte gravid. Gör som jag blivit tillsagd, och fortsätter till imorgon med Lutinus. Inga i frysen heller, så nu blir det att kavla upp ärmarna igen...

• Happyland

Stort grattis Etta! Underbart att få se ett plus i tråden!

Och lycka till alla ni som ruvar nu!

Själv har jag bara fått ny preliminär ÄP-vecka. Ska ringa när jag får marsmensen för att få ny ordination.

• Happyland

Åh, spännande Gweny! Självklart håller jag tummarna! Du verkar ha ett bra gäng blåsor. Lovande!

• Happyland

Vad segt det är när man ska komma igång med andra behandlingen efter misslyckat försök. Nu har jag ringt 4 ggr för att få nya ordinationen (har preliminärt ÄP v 19) och är på cykeldag 12. Ska alltså börja spraya på dag 21 nu, men hittills har ingen läkare hunnit titta på min ordination. Varje gång jag ringt har jag blivit ombedd att ringa några dagar senare. Nu skulle bm idag lägga akutlapp till ngn läkare... Trögt att ringa och ringa utan att få besked. Har det varit samma för er andra?

• Happyland
    Gweny skrev 2015-03-21 21:57:48 följande:

Tack! ja idag fick jag tillbaka ett fint embryo och 5 st till frysen. Var 14/15 som blev befruktade, så dem hade att välja på.

Så superbra resultat! Stort grattis till det!

Håller tummarna för resten nu.
  • Happyland
    Gweny skrev 2015-03-24 13:57:33 följande:

Happyland>> tack ska du ha!  Men vad segt att du inte får tag i någon och kan lägga upp en ny plan.
    Nu har ju jag inte varit där länge, men min BM är snabb att fixa allt och har redan nu kollat upp att vi hinner ett FET ifall detta inte lyckas...

Har ni andra förresten haft hugg/kramp i sidorna, som kommer ibland när ni ruvat? 

Kramp i sidorna och hugg har jag inte haft. Hopas på att ett är positiva tecken.
    Har du en egen BM? Jag har träffat olika, i princip varenda gång jag varit där. Läkare har också varierat. Tre olika har vi stött på hittills.
  • Happyland

Då är jag klar för spraystart igen 1 april.

Är det någon mer här som kör igång ny behandling? ÄP beräknat till v 19.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15