• MAD86

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Sofiafia skrev 2014-11-27 16:46:07 följande:
    Hej hej! Ja idag va de den stora testdagen... gick upp tidigt för att min man skulle få vara med innan han åkte till jobbet. Jodå det va allt ett + på båda testen???????????? väldigt svaga streck me ett streck är ett streck...

sen va de dax att åka in till su för att ta ett blodprov för att se hcg nivån. Nu i em ringde barnmorskan å sa grattis???????? men att nivån va lite låg emot va de brukar vara, men de kan bero på att de tog lite längre tid för vårat frö att fästa än va de brukar göra.

Fick en tid för ul den 19/12. Nu skall bara de lilla fröet stanna å växa som de skall...
    Stooooort grattis!!! Verkligen en fantastisk julklapp! Hoppas att allt går bra nu :)

För mig går det bra tror jag, såg bra ut på ultraljudet igår, men imorgon blir det nytt ultraljud och då bestäms om äggplock blir på måndag eller tisdag. Ser sjukt nog fram emot äggplocket, men det är väl bara för att man kommer någon vart i detta eviga väntande.

Kram
  • MAD86

Sista VUL avklarat idag. Såg bra ut. Ca 9-10 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på tisdag. Längtar så :)

• MAD86
    Cegesi skrev 2014-11-28 12:18:18 följande:
    Ja de har det inte lätt. Fast jag var ett mycket värre monster när jag gick på p-piller. Var fantastiskt att sluta med dem och bli en vettig människa igen.

Idag märker jag verkligen alla hormoner i kroppen. På ultraljudet idag hade några blivit 12 mm och några 11. Den lättnaden! Har inte riktigt låtit mig hoppas att det ska bli något äggplock den här gången så det var väldigt skönt. Känslorna som bubblade runt i mig var från nästan hela känsloskalan (förutom ilska och bitterhet). Ledsen, glad, hoppfull, nervös, you name it! Har mått lite illa hela förmiddagen så det känns verkligen att det händer något nu. Nytt ultraljud på måndag igen så får vi se när plocket blir av. =D =D =D
    Hej!
    Gick ultraljudet bra idag? Bra hoppas jag :)  Fick du äggplocksdag bestämt?
    Imorgon gäller det för mig. Börjar bli lite smått nervös nu.

Kram

• MAD86
    Malinka87 skrev 2014-12-01 17:19:33 följande:
    Spännande :) Håller tummarna för att allt ska gå smidigt! Väntar spänt på en uppdatering hur det gått! :) Lycka till imorgon!
    Snällt att du tänkte på mig :) Känns både kul och spännande, men börjar också bli lite nervös. Jag kommer med en uppdatering så fort jag orkar :)

Hur går det för dig? När börjar du med sprayen?

Kram
  • MAD86

Hej tjejer!

Äggplocket gick bra! Trodde det skulle vara värre faktiskt. Mår dock ganska kasst nu efteråt. Först mådde jag illa, men då fick jag lite syrgas och då kändes det bättre. Har ganska ont i magen och där nere. Har blött en del också. Som det känns nu så klarar jag inte av att jobba imorgon, även fast jag har ett kontorsjobb. Har ganska så hög smärttröskel. Men hoppas så klart att jag känner mig bättre imorgon.

Fick reda på innan vi åkte hem att det blev 10 ägg. Känns bra. Men läkaren jag varit på VUL hos två gånger måste ju ha räknat fel. Hon sa ju att det var betydligt fler blåsor. Både jag och mannen försökte räkna vid äggplocket. Min man fick det till att de punkterade ca 10 blåsor.

Jag har inte berättat för min arbetsplats. Jag är princip aldrig sjuk annars, men idag ringde jag och sjukskrev mig och drog en vit lögn. Jag känner än så länge att jag inte vill berätta för min chef eller kollegor. Men jag har nära till Sahlgrenska och kan flexa en del, så ingen har nog märkt av att jag har varit iväg en del.

Lycka till allihopa!

Kram

• MAD86
    Sofiafia skrev 2014-12-02 21:33:52 följande:
    Hur gick de idag? Bra hoppas jag!
    Äggplocket gick jättebra, men hade ganska så ont efteråt. Nu börjar det kännas bättre. Blev 10 st ägg :)

Hur går det för dig? Känns bra att vara gravid va? :)
  • MAD86
    Cegesi skrev 2014-12-02 21:59:04 följande:
    Grattis till 10 ägg! Skönt att det gick bra. Hoppas på många embryon nu. :)

Jag har berättat för min chef. Hon var förstående och det kändes så himla skönt att få sagt det. Har inte berättat det för min kollegor och vill helst inte göra det. Dock är det lite jobbigt när de undrar var jag tar vägen stup i kvarten men de har inte frågat än i alla fall. Har ju varit på 4 ultraljud på en vecka och varje gång på en vardag. Vet inte vad jag ska hitta på för vit lögn på fredag när det är dags för mitt äggplock. Tips?! =)
    Ja, jätte skönt att det gick bra :) Spänningens ögonblick blir imorgon.

Tyvärr är jag superdålig på vita lögner/ursäkter :( Skönt att din chef vet om i alla fall. Vet själv inte om jag ska jobba imorgon eller inte. I så fall behöver jag också en ursäkt till imorgon eftermiddag. Men här kommer några halvbra i alla fall:
    *Möte med banken
    *Begravning
    *Långhelg någonstans (bokat sedan länge)
    *Mindre kirurgiskt ingrepp
    *Ullared med mamma (bokat sedan länge)

Kanske inte dom bästa, men hoppas att du kommer på något :)
  • MAD86
    Elba skrev 2014-12-03 11:05:13 följande:

Kul med en Sahlgrenska-tråd :)

Jag och min man är oförklarligt barnlösa och har fått vår remiss till IVF Sahlgrenska ivägskickad för två veckor sen. Ringde igår för att kolla status och då säger de att det nu är 5,5 månaders väntetid innan vi blir kallade till första besöket! Vi hade ju väntat med att få iväg vår remiss för vi var inte redo för ivf ännu. Men nu efter sommaren kände vi oss redo för nästa steg men då fick vi vänta tre månader efter slutsamtal där hon i princip bara sa "jaha det finns ju inget annat att göra än ivf, så jag skickar in en remiss"... Och nu 5,5 månader till! Känner mig lite halvknäckt just nu :( Men ser att flera av er blivit inkallade på avbokade tider, så jag tänker nog ringa igen och säga att jag kan komma in med kort varsel...

Men lycka till ni som är igång!

Hej!

Ja det är supermed en Sahlgrenska-tråd :)

Det var samma sak för oss gällande väntetiden. Vi fick lapp om att vi skulle bli kallade inom 3 månader. Ringde ett par veckor senare och kollade status och då var väntetiden 5 månaders. Vi satte upp ss på en lista för avbokade tider. Ca två veckor senare ringde dom och vi fick en tid samma dag. S sätt upp er på listan om ni kan.

Lycka till!
  • MAD86

Malinka87 skrev 2014-12-02 08:07:21 följande:
    Håller alla tummar o tår jag kan!
    Nu inväntar jag mensen som kommer någongång nästa vecka, diffar alltid på någon/några dagar för mig så jag vet aldrig exakt dag. Men det börjar närma sig iallafall :) En fråga, hämtade du ut alla dina recept på apoteket samtidigt eller tog du lite allt efterhand?
    Glömde ju svara på detta :)
    Jag hämtade först ut en förpackning spray. En förpackning innehåller två flaskor.  Sen hämtade jag ut allt jag hade fått på recept för jag trodde att jag skulle behöva det för att jag tänkte att jag behöver nog allt, men det behövde jag inte. Alltså ett paket spray (två flaskor) till, tre sprutor gonal-f  en ägglossningsspruta och 3 paket lutinus. Jag har nu över 2,5 flaskor spray och en full spruta gonalf- 300 ie. Lutinus ska man ju använda tills den tar slut. Men det är nog väldigt olika hur mycket man gör åt. Men tror gott att ett paket spray räcker. Räkna med att allt är beställningsvaror o du hämtar ut på ditt vanliga apotek. Det tar 1-2 dagar att få hem. Lycka till!

• MAD86
    Malinka87 skrev 2014-12-03 18:20:39 följande:
    okej, tack så mycket för svaret :) har också  nu bara hämtat ut ett uttag med spray.  Sen också tänk att hämta allt samtidigt, känns på nått sätt bra att ha allt hemma. Spec nu när det är många röda dagar framöver :)
    har ni fått någon tid för återinsättning än?
    Ja det ä skönt att ha det mesta hemma:) Men det tar ganska stor plats i kylen.

Vi ska på återinsättning imorgon vid 14.45. Ska bli spännande. De sa att de alltid gör återinsättning på dag två vid första IVF:en.
  • MAD86

Hej allihopa!

Superkul att det är flera som plussat i tråden. Jättegrattis!

Nu har jag inte varit inne och skrivit på ett bra tag för jag har och mår fortfarande inte så bra. Tror jag skrev att äggplocket gick bra. Hade 14 äggblåsor och vi fick ut 10 ägg. Det blev ett tvådagars till mig och 4 st till frysen. Detta var 4/12.  Dagen efter insättningen 5/12 började jag må väldigt dåligt. Jag väntade några dagar med att ringa, men eftersom jag bara blev sämre så ringde jag Sahlgrenska. Jag hade blivit överstimulerad trots lagom med ägg! Detta händer tydligen väldigt sällan. Min mage har nu i två veckor varit väldigt svullen och det ser ut som att jag är minst i månad 3 och då överdriver jag inte, Det känns som att den ska sprängas. Har även ont i rygg och jag blir andfådd av att gå längre sträckor. Mina värden var inte bra, men har blivit lite bättre. Får ta fragminsprutor som är blodförtunnande varje dag i minst 25 dagar. Var senast på kontroll idag och ska till Sahlgrenska på söndag igen. Är så trött på detta.

Men jag har faktiskt också positiva nyheter :) Jag har inte vågat tjuvtesta, men imorse på ruvdag 15 så plussade jag. Jag är gravid! Var tvungen att ta 4 olika test och märken på testen för att vara helt hundra. Alla visade positivt. Känns helt overkligt. Hoppas hoppas att allt går bra nu. Är så rädd för missfall, det är ju så vanligt. Men ska försöka vara positiv nu.

Är det någon som vet hur man räknar ut vilken vecka och dag man är i? Samt beräknat förlossningsdatum? Jag gjorde ju långa protokollet. Hade äggplock 2/12 och ET 4/12.

Ha nu en riktigt bra helg allihopa!

Kram

• MAD86
    Cegesi skrev 2014-12-19 16:34:33 följande:
    Vilken resa! Kan tänka mig att det väger upp överstimuleringen en aning men det låter verkligen inte roligt. Stort grattis till plusset! Verkligen jätteroligt!

Jag läste någonstans att äggplockdagen räknas som ägglossningsdatumet. Det har jag gått efter i alla fall. :)
    Ja usch vilken resa, men lätt värt det nu när man är gravid :) Läst precis att du också hade plussat. Verkligen stort grattis!!! Vi har en spännande tid framför oss :)

Jo jag googlade lite och det verkar vara som att äggplocksdatumet är ägglossningsdatumet och så räknar man två veckor innan dess när graviditeten "började". Går jag på detta så är jag tydligen i vecka 5 (4+3). Hoppas jag har räknat rätt:)
  • MAD86
    Sofiafia skrev 2014-12-20 10:15:47 följande:
    Hej!
    Stort Grattis och välkommen i klubben :)
    Usch å fy för överstimuleringen.. hoppas det snart lättar för dig!

Jag var igår på mitt vul och det såg bra ut en liten krabat på 1.5 mm växer och frodas i mig!

Ringde å frågade en bm hur jag skulle räkna när jag fick ett + å då skall man räkna så här:
    1 mensdag räknas som 2 veckor innan äggplock. (då bör du vara 4+4 v idag, alltså i v 5)
    återinföringen är själva ägglossningen.

Hoppas det kan vara till hjälp!!

Kramar
    Hej!

Tackar tackar! Bästa klubben att vara med i :) Känns underbart. Samtidigt som man är försiktigt positiv.
    Överstimuleringen har inte alls varit kul, mår fortfarande jättedåligt. Ska bli så skönt att förhoppningsvis snart känna sig "normal" igen.

Å va kul med vul! Hur mycket såg ni och vad berättade barnmorskan/läkaren? Har du kontaktat vanliga mödravårdscentralen eller vad det är man vänder sig nu när an är gravid? Jag har noll koll. Vi fick tyvärr tid för vul 14/1 för de var fullbokade fram tills dess. men å andra sidan kanske man ser lite mer då.

Tack för hjälpen med veckouträningen :)

Lycka till med allting nu!

Kram
  • MAD86

Överstimuleringen

Sofiafia skrev 2014-12-21 16:50:11 följande:
    Hur har överstimuleringen tett sig?

Normal å Normal nu är det något annat som händer  ;)  ;)
    vi såg att det var ett hjärta som tickade på som det skall. Ja jag ringde till min mvc för att5 få bokat en tid till efter jul till en speciell bm som jag fattat tycke om.. men dem tyckte jag skulle komma med en gång. så jag fick en tid bara veckan efter (ringde någon dag efter +:et) så jag har redan vart där å tagit dem första proverna. skall tillbaka den 12/1 å då skall min bm lyssna på hjärtljuden och förhoppningsvis vi också... som jag längtar till dess.

Tänk på att det är mycket som händer nu i dagarna med jul å nyår osv för att inte glömma all shopping i mellandagarna... :)

Hur mår du annars då? några grav symptom!!?

Tack detsamma till er!
    KRamar

Cegesi: ååå vad roligt och då får vi hälsa dig välkommen till klubben med då! :)
    Ja jag har också läst det och hoppas på att det skall vara så för mig/oss med.

Ta hand om er!

Kramar

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!
    Hej!

God fortsättning! Hoppas att allt är bra med dig och att graviditeten går bra. Vad underbart att ni såg ett litet hjärta som tickande. Måste kännas väldigt skönt och lugnande. Själv är jag ganska orolig. Fick ju först tid för ultraljud den 14/1. Är i vecka 9 då. Har dock inte tänkt på det så mycket över Jul och nyår. Kom hem från en vecka på gran Canaria i fredags. Det var riktigt skönt med lite semester. Men nu när man är hemma börjar man tänka en del. Vill bara att den ska bli den 14/1 nu :)

Överstimuleringen har lagt sig nu.. Skönt! Mådde riktigt dåligt. Var helt uppsvullen och kände mig tung. Dagtid såg det ut som att jag var i månad tre och på kvällarna i månad 4. Kändes som jag skulle sprängas. Hade också ont i ryggen, svårt att sova, illamående och blev andfådd. Det känns så skönt att må bättre nu.

Känner du av några gravidsymtom? Jag är mer trött, brösten ömmar och jag är lite mer hungrig och törstig. Men inget illamående.

Ha det så bra och ta hand om er!

Kram

• MAD86

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15