IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Hej! Får jag hoppa in här? Går också på Sahlgrenska och vi påbörjar första IVF försöket snart. Spray-start 26 jan. Blev så glad när jag hittade denna tråden! Kram!
Hej! Får jag hoppa in här? Går också på Sahlgrenska och vi påbörjar första IVF försöket snart. Spray-start 26 jan. Blev så glad när jag hittade denna tråden! Kram!
Då har även jag gjort ultraljud, och de hittade total 18 äggblåsor, allt såg bra ut. Skönt. Så äggplock blir på onsdag och återföring fredag nästa vecka. Nu jäklar GÄLLER det. Jag är taggad till tusen.
Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.
En lite update från mig. ÄP i onsdag gick väldigt bra, smärtlindringen tog bra o kunde slappna av bra o hänga med på vad som hände. Det blev 6 st ägg. Igår var vi tillbaka för återföring. Det var nog den jobbigaste biten att VÄNTA hela förmiddagen på om du skulle ringa eller inte. Men det gjorde dem inte :) Så nu är jag ruvare, och 1 st i frysen :) Överlycklig, men nu väntar några långa dagar.
Vilken dag blir Ruvardag 1? Samma dag som man sätter in embryot eller dagen efter? Vet inte hur jag skall räkna.
Hej tjejer! Jag har läst i tråden lite och tänkte flika in också :) Gjort en FET i naturlig cykel, fick tillbaka 1 fem-dagars blastocyst idag. Detta är 3e försöket.. gjort 2 vanloga ivf/icsi innan men inte lyckats.
Hoopas verkliiigen nu!
Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång. Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande!
Hur mår ni som sprayar? Igår var jag ledsen o grät o kände mig jätte känslig. Idag helt normal igen. Undrar det är sprayen som påverkar redan, har bara sprayat i 4 dagar.
Hej tjejer!!
Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.
Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
Kram!
Testdag. Inte Gravid. Livet är fruktansvärt orättvist. Än har inte mensen kommit, direkt börjar man tänka, det kanske finns hopp än? finns det någon därute som testat positivt efter R15? Det blir allafall att sticka till apoteket och köpa några stycken test. Annars kontakta med Sahlgrenska på måndag och hoppas på våran plutt som vi har i frysen. Tung dag.
Sådär, då är jag preliminärt inbokad för ny behandling. Prel. äggplock i vecka 17
Negativt och första försöket är till ända. Bättre lycka till er andra!
Idag har jag börjat spraya! Skönt vara igång. Har fått ställa in medicinapp, för komma ihåg allt. har ju även provera, multivitamin och levaxin.
Tänkte kolla om det är någon som har koll om SU har öppet som vanligt under påskhelgen?
Liten uppdatering: Prel ÄP (IVF nr 2) i v. 19.
Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.
Då är jag klar för spraystart igen 1 april.
Är det någon mer här som kör igång ny behandling? ÄP beräknat till v 19.
Äntligen ljus i våran tunnel efter 4 jobbiga år. Våran 2:a IVF gav ett positivt test förra veckan och vi är fortfarande i CHOCK och jag vågar såklart inte jubla riktigt än, men är överlycklig. Ska tillbaka till SU den för 27/7, då för UL. Vart vi än är någonstans i våra behandlingar kämpar vi vidare. Jag hoppas och önskar er alla en rofylld sommar!