IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.
Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.
Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.
Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.
Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.
Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.
Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
Kram!
Hej pinglor!
Börjar bli riktigt otålig nu...
Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!
Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?
Här kommer en länk till en intervju i Mama med Pernilla Andersson, gift med Dregen, där hon berättar om deras IVF-resa. Mycket bra läsning med stor igenkänningsfaktor!
http://www.mama.nu/Omslagsmama/Pernilla-Andersson-Jag-gar-inte-ens-till-barnmorskan-utan-Dregen
Tråkigt att höra att ni testat negativt.
Stor kram till er!
Samma till dig, kärolajnan... Kram!
Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!
Ska den också börja krångla nu :(
Har nu varit på återföring! Fick ett av toppkvalité insatt och ett till frysen! ???? Känns väldigt bra.