MAD86 skrev 2014-11-22 21:16:02 följande:
Hej!
Det går bra med sprutorna. Är inte alls jobbigt att ta, så det är skönt. Känner inte av några biverkningar än i alla fall. Bara extrem trötthet och huvudvärk av sprayandet. När brukar man börja känna att det händer saker med äggstockarna? Jag ska på blodprov på måndag morgon, så sen på eftermiddagen borde jag få veta hur jag ligger till och om jag har rätt dos. Tycker bara att dagarna går så sakta. Vill ha äggplock nu! Hur många dagar tog du sprutor innan äggplock? På vilken sprutdag gjorde du VUL?
Förstår att tiden känns långsam fram till testdag, men torsdag närmar sig med stormsteg
Ska du tjuvtesta? Tror inte jag kommer göra det. Men jag kanske ändrar mig när/om jag väl ruvar. Har massa billiga tester som jag köpt på ebay liggandes hemma. Farligt!
Tråkigt att det inte blev något till frysen. Hoppas verkligen att dom satte in guldägget! Tycker dina symtom verkar positiva i alla fall. Är detta er första IVF?
Kram
hej hej!
va skönt att du inte känner av så mycket.
på dag 12 med injektioner fick jag ul. gjorde 2 st blodprov innan de. vid första blodprovet hade mina hormoner inte ökat som önskat så dem höjde dosen för mig och då hände de saker,,det var på dag 8,, jag såg gravid ut. blev väldigt svullen och spänd i magen. fick då komma igen för blodprov nr 2 som visade att hormonerna ökat snabbt och kraftigt så då fick jag sänka dosen igen och fick tiden för ultraljud. den kvällen (samma dag som ul) skulle jag ta den sista sprutan för att sedan dagen efter vara helt fri från både injektioner och nässprej,
Kändes jätte konstigt,, man hade vant sig vid vissa klockslag att de var något som skulle tillföras till kroppen.
vilken sprutdag är du på nu?
Jag vet inte om jag skall tjuvtesta... vet inte om jag vågar... jag har också massa tester liggandes hemma så man blir bra sugen på att göra de men den sista sprutan ortrevilen kan ju ge falska utslag på testet har jag hört.
ja det känns lite jobbigt att inte ha någon som helt reserv i frysen alls,, så blir det inget denna gången får jag/vi vänta tills februari till nästa försök... det känns så långt dit. Vågar dock inte tro att detär ett guldägg men hoppet finns ju där ändå... det sägs ju att hoppet är de sista som överger oss.
Japp detta är våran första IVF.
För er?
Kramar