• Sofiafia

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

trina skrev 2014-11-03 19:42:09 följande:

Jag är numera ruvare :) Fick ett embryo insatt idag (FET) så nu är det en lång väntan!

De behövde bara tina ett så vi har sju kvar i frysen, känns skönt att veta ifall det inte lyckas eller om vi ska ha syskon.

då håller vi tummarna för att detta skall bli ett +:)
  • Sofiafia

Inne på dag 10 med injektioner. efter första blodprovet fick jag höja dosen men efter de andra fick jag sänka igen då jag hade stigit jätte mycket och jätte snabbt och samt för att kände mig som om jag var in 7 månaden typ (såg så ut också för den delen) lite lätt svullen om magen kan man säga! är det någon annan som har samma känsla?

Imorgon söndag skall vi in på vårat första och förhoppningsvis enda ul. då får vi mer besked om var,när, hur... längtar!

Skall dock gå till den "vanliga" läkaren idag på vårdcentralen då jag blivit näst intill "döv" på höger öra, och ingen känsel kring örat och upp på kinden!
    Det kan väl inte ha å göra med alla dessa hormoner?
    Vi får se vad dem säger... kan ju vara en enkel öroninflamation....

• Sofiafia

Hej Allihop!
    Hoppas det går bra för alla som håller på med IVF. Själv är jag ruvare nu sedan i torsdags så jag är inne på min 6 dag som ruvare om man inte skall räkna med instättningsdagen. Vilken dag skall man räkna från?
    Hur går det för er andra? det har vart tyst här inne i några dagar!?

massa kramar

• Sofiafia
    trina skrev 2014-11-18 19:49:13 följande:
    Jag fick minus imorse så det blev inget. Men sahlgrenska låter oss köra på med stimulerad FET på blödningen som borde komma på torsdag så vi hinner med ett försök till innan jul!
    Usch va tråkigt!
    jaha jag trodde man var tvungen att vänta en cykel innan man kunde köra på igen. Vad menar du med stimulerad FET? alla dessa förkortningar gör mig tokig..
    Skall hålla tummarna för att det fungerar för er denna gången...
  • Sofiafia
    trina skrev 2014-11-18 20:07:36 följande:
    Jag har ingen cykel naturligt pga min pco. Så istället måste jag vanligtvis äta Provera för att få en blödning, sen nedregleras med nässpray, äta progynon och sedan Lutinus. Men om blödningen kommer på torsdag kan vi börja på nässpray direkt!

Förresten, dag för återföring är ruvardag 0.
    okej... då förstår jag.. vi då som har en cykel måste alltså vänta på att kunna dra igång igen.

Tack då är jag på ruvar dag 5 idag alltså... tiden går sååå sakta.. vill ha den 27:e nu så jag får testa...

Hoppas att blödningen kommer igång nu då så ni kan gå påt igen. :)
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-11-18 21:21:28 följande:

Hej!

Å va kul för dig att vara ruvare :) Gick äggplocket bra? Mår du bra nu efteråt?

Nu har jag sprayat i tre veckor. Imorgon börjar jag äntligen med gonal-f sprutor. Blodprov på måndag. Äggplock blir förmodligen vecka 49 om allt går som det ska. Så spännande!!!

Håller tummarna för dig och alla andra här inne.

Kram

jodå äggplock gick hyfsat bra.. pga att min hö äggstock ligger lite bakom fick de va en barnmorska som fick trycka med hela sin vikt på min buk å det gjorde rejält ont, men förutom de så gick de bra!

Nu efter är jag fortfarande öm på höger sida, å är fruktansvärt trött.

fick brev från su idag me å de 2 äggen som dem ville odla några fler dagar klarade sig inte, så nu har vi inget i frysen :( så fungerar inte detta så får vi vänta tills februari innan vi kan påbörja de igen.
  • Sofiafia

på ruvar dag 9 idag
    det är sååå långt tills på torsdag när test dag är. Undrar om jag klarar att hålla mig tills dess...
    Har inga större symptom än mer än ömma bröst (alltid haft vid användande av Lutinus)
    Kännt mig lite illamående någon kväll men vågar inte lita på de!
    Molande värk som kommer å gå i magen...

Jag blir tokig,, tänk om det inte går vägen... hur kommer jag reagera då!? en sak vet jag iaf att Sahlgrenska kommer få ordna med en tid till kuratorn så fort det bara går.

skall försöka inte gå händelserna i förväg men det är svårt, är som en försvars mekanism...

Hoppas det går bra för er andra!
    kramar

• Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-11-18 21:21:28 följande:
    Hej!
    Å va kul för dig att vara ruvare :) Gick äggplocket bra? Mår du bra nu efteråt?

Nu har jag sprayat i tre veckor. Imorgon börjar jag äntligen med gonal-f sprutor. Blodprov på måndag. Äggplock blir förmodligen vecka 49 om allt går som det ska. Så spännande!!!

Håller tummarna för dig och alla andra här inne.

Kram
    Hur går det för dig med injektionerna? bra hoppas jag!
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-11-22 21:16:02 följande:
    Hej!
    Det går bra med sprutorna. Är inte alls jobbigt att ta, så det är skönt. Känner inte av några biverkningar än i alla fall. Bara extrem trötthet och huvudvärk av sprayandet. När brukar man börja känna att det händer saker med äggstockarna? Jag ska på blodprov på måndag morgon, så sen på eftermiddagen borde jag få veta hur jag ligger till och om jag har rätt dos. Tycker bara att dagarna går så sakta. Vill ha äggplock nu! Hur många dagar tog du sprutor innan äggplock? På vilken sprutdag gjorde du VUL?

Förstår att tiden känns långsam fram till testdag, men torsdag närmar sig med stormsteg Ska du tjuvtesta? Tror inte jag kommer göra det. Men jag kanske ändrar mig när/om jag väl ruvar. Har massa billiga tester som jag köpt på ebay liggandes hemma. Farligt!

Tråkigt att det inte blev något till frysen. Hoppas verkligen att dom satte in guldägget! Tycker dina symtom verkar positiva i alla fall. Är detta er första IVF?

Kram
    hej hej!
    va skönt att du inte känner av så mycket.
    på dag 12 med injektioner fick jag ul. gjorde 2 st blodprov innan de. vid första blodprovet hade mina hormoner inte ökat som önskat så dem höjde dosen för mig och då hände de saker,,det var på dag 8,, jag såg gravid ut. blev väldigt svullen och spänd i magen. fick då komma igen för blodprov nr 2 som visade att hormonerna ökat snabbt och kraftigt så då fick jag sänka dosen igen och fick tiden för ultraljud. den kvällen (samma dag som  ul) skulle jag ta den sista sprutan för att sedan dagen efter vara helt fri från både injektioner och nässprej,
    Kändes jätte konstigt,, man hade vant sig vid vissa klockslag att de var något som skulle tillföras till kroppen.
    vilken sprutdag är du på nu?

Jag vet inte om jag skall tjuvtesta... vet inte om jag vågar... jag har också massa tester liggandes hemma så man blir bra sugen på att göra de men den sista sprutan ortrevilen kan ju ge falska utslag på testet har jag hört.

ja det känns lite jobbigt att inte ha någon som helt reserv i frysen alls,, så blir det inget denna gången får jag/vi vänta tills februari till nästa försök... det känns så långt dit. Vågar dock inte tro att detär ett guldägg men hoppet finns ju där ändå... det sägs ju att hoppet är de sista som överger oss.

Japp detta är våran första IVF.
    För er?

Kramar
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-11-24 20:09:04 följande:
    Hej!

Nu är det snart tisdag och snart torsdag Inte långt kvar till testdag för dig :)

Jag är på sprutdag 6 idag. Tog blodprov imorse och fick senare veta att jag svarat bra på hormonerna. Ska fortsätta på samma dos, sen blir ultraljud på onsdag. Började faktiskt inatt känna av att det händer något i nedre magen. Idag har jag känt mig lite svullen och som ett slags tryck när jag sitter ner. Lite jobbigt eftersom jag jobbar på kontor och vi inte har höj och sänkbara bord. Hoppas det går bra för mig på ultraljudet och att jag får göra äggplock snart.

Vet du varför du får vänta ända till Februari om det inte går vägen den här gången? Beror det på dina cyklar eller är det att Sahlgrenska har köer?

Det är också vår första IVF. Man hoppas ju verkligen att det ska gå vägen redan första gången, men det skulle ju nästan vara för bra för att vara sant. Men hoppas så otroligt mycket!

Kram
    imorgon är det dags.... shit pommes va nervös jag är... har i dag känt mig lite tjuvtjock (illamående)
    sen tjuvtestade jag idag på em. ett litet litet tunt streck.. men vet inte om det är mina ögon som spelar mig ett spratt.... det återstår att se imorgon!

Att jag får vänta fram tills februari beror på julstängt, min cykel.

Hur går det för dig?
  • Sofiafia
    mea84 skrev 2014-11-27 15:43:24 följande:

Hur har det gått för dig sofiafia?? du har din TD idag va?? Håller tummar och tår för er att det blir ett stort och fint + 

Hej hej! Ja idag va de den stora testdagen... gick upp tidigt för att min man skulle få vara med innan han åkte till jobbet. Jodå det va allt ett + på båda testen???????????? väldigt svaga streck me ett streck är ett streck...

sen va de dax att åka in till su för att ta ett blodprov för att se hcg nivån. Nu i em ringde barnmorskan å sa grattis???????? men att nivån va lite låg emot va de brukar vara, men de kan bero på att de tog lite längre tid för vårat frö att fästa än va de brukar göra.

Fick en tid för ul den 19/12. Nu skall bara de lilla fröet stanna å växa som de skall...
  • Sofiafia

Tack! Det är ju den bästa julklappen om de håller sig kvar!!

Nu håller jag tummarna för er andra!

• Sofiafia

Tack! Det är ju den bästa julklappen om de håller sig kvar!!

Nu håller jag tummarna för er andra!

• Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-01 20:14:11 följande:

Hej!

Gick ultraljudet bra idag? Bra hoppas jag :)  Fick du äggplocksdag bestämt?

Imorgon gäller det för mig. Börjar bli lite smått nervös nu.

Kram

Hur gick de idag? Bra hoppas jag!
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-03 10:54:49 följande:
    Äggplocket gick jättebra, men hade ganska så ont efteråt. Nu börjar det kännas bättre. Blev 10 st ägg :)

Hur går det för dig? Känns bra att vara gravid va? :)
    ÅÅ va bra med 10 ägg.... då borde det bli tillbaka sättning imorgon eller?? Ja jag hade också ganska ont efter vilket höll sig kvar i ca 1 vecka med molande värk,, men det är ju inte konstigt efter att man haft så pass mkt ägg som ligger å trycker på andra organ runtomkring. Spännande!

Det går bra,,, brösten ömmar till tusen.. brukar somna på mage men det går inte.. haha men va gör det! haha jag kan inte riktigt tro att det är verkligt än, det blir la först när och om man får se hjärtslagen den 19/12 när jag skall till su igen.
    Skall även på inskrivningssamtal den 11/12 till en underbar BM som stöttade mig jätte mkt när vi förlorade våra tvillingar i magen för 2 år sen. så det va skönt att jag fick henne.
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-19 16:02:00 följande:

Hej allihopa!

Superkul att det är flera som plussat i tråden. Jättegrattis!

Nu har jag inte varit inne och skrivit på ett bra tag för jag har och mår fortfarande inte så bra. Tror jag skrev att äggplocket gick bra. Hade 14 äggblåsor och vi fick ut 10 ägg. Det blev ett tvådagars till mig och 4 st till frysen. Detta var 4/12.  Dagen efter insättningen 5/12 började jag må väldigt dåligt. Jag väntade några dagar med att ringa, men eftersom jag bara blev sämre så ringde jag Sahlgrenska. Jag hade blivit överstimulerad trots lagom med ägg! Detta händer tydligen väldigt sällan. Min mage har nu i två veckor varit väldigt svullen och det ser ut som att jag är minst i månad 3 och då överdriver jag inte, Det känns som att den ska sprängas. Har även ont i rygg och jag blir andfådd av att gå längre sträckor. Mina värden var inte bra, men har blivit lite bättre. Får ta fragminsprutor som är blodförtunnande varje dag i minst 25 dagar. Var senast på kontroll idag och ska till Sahlgrenska på söndag igen. Är så trött på detta.

Men jag har faktiskt också positiva nyheter :) Jag har inte vågat tjuvtesta, men imorse på ruvdag 15 så plussade jag. Jag är gravid! Var tvungen att ta 4 olika test och märken på testen för att vara helt hundra. Alla visade positivt. Känns helt overkligt. Hoppas hoppas att allt går bra nu. Är så rädd för missfall, det är ju så vanligt. Men ska försöka vara positiv nu.

Är det någon som vet hur man räknar ut vilken vecka och dag man är i? Samt beräknat förlossningsdatum? Jag gjorde ju långa protokollet. Hade äggplock 2/12 och ET 4/12.

Ha nu en riktigt bra helg allihopa!

Kram

Hej!
    Stort Grattis och välkommen i klubben :)
    Usch å fy för överstimuleringen.. hoppas det snart lättar för dig!

Jag var igår på mitt vul och det såg bra ut en liten krabat på 1.5 mm växer och frodas i mig!

Ringde å frågade en bm hur jag skulle räkna när jag fick ett + å då skall man räkna så här:
    1 mensdag räknas som 2 veckor innan äggplock. (då bör du vara 4+4 v idag, alltså i v 5)
    återinföringen är själva ägglossningen.

Hoppas det kan vara till hjälp!!

Kramar
  • Sofiafia
    Cegesi skrev 2014-12-20 10:35:00 följande:
    Åh vad roligt! Måste vara fantastiskt känsla att faktiskt få se det. I vilken veckan är du nu?
    Ja det va väldigt nervöst innan,,, sov inte på hela natten, men det va det värt :)
    Jag är i v 8. har veckobyte på onsdagar.
    Tiden går fort men jag önskar den kunde gått bara lite fortare fram till v 12 iaf ;)

Hur går det för er? är du ruvare?
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-20 21:42:20 följande:
    Hej!

Tackar tackar! Bästa klubben att vara med i :) Känns underbart. Samtidigt som man är försiktigt positiv.
    Överstimuleringen har inte alls varit kul, mår fortfarande jättedåligt. Ska bli så skönt att förhoppningsvis snart känna sig "normal" igen.

Å va kul med vul! Hur mycket såg ni och vad berättade barnmorskan/läkaren? Har du kontaktat vanliga mödravårdscentralen eller vad det är man vänder sig nu när an är gravid? Jag har noll koll. Vi fick tyvärr tid för vul 14/1 för de var fullbokade fram tills dess. men å andra sidan kanske man ser lite mer då.

Tack för hjälpen med veckouträningen :)

Lycka till med allting nu!

Kram
    Hur har överstimuleringen tett sig?

Normal å Normal nu är det något annat som händer  ;)  ;)
    vi såg att det var ett hjärta som tickade på som det skall. Ja jag ringde till min mvc för att5 få bokat en tid till efter jul till en speciell bm som jag fattat tycke om.. men dem tyckte jag skulle komma med en gång. så jag fick en tid bara veckan efter (ringde någon dag efter +:et) så jag har redan vart där å tagit dem första proverna. skall tillbaka den 12/1 å då skall min bm lyssna på hjärtljuden och förhoppningsvis vi också... som jag längtar till dess.

Tänk på att det är mycket som händer nu i dagarna med jul å nyår osv för att inte glömma all shopping i mellandagarna... :)

Hur mår du annars då? några grav symptom!!?

Tack detsamma till er!
    KRamar

Cegesi: ååå vad roligt och då får vi hälsa dig välkommen till klubben med då! :)
    Ja jag har också läst det och hoppas på att det skall vara så för mig/oss med.

Ta hand om er!

Kramar

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!
  • Sofiafia

Vill Önska alla ett Gott Nytt & God Fortsättning!!
    nu håller vi alla våra tummar att 2015 är vårt år, Gravid som IVF:are <3

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15