• trina

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Pco kan bli ganska intressant med sprutor. Jag fick ingen äl med pergotime men vårt andra ivf försök fick vi ut över 30 ägg!

Jag ska till sahlgrenska nästa onsdag och lämna blodprov. Ska försöka hinna med en stimulerad FET innan julen!

• trina

Jag brukar dra en vit lögn efter varje äggplock eller insättning och är hemma en vecka efteråt.

Denna FET tänker jag dock be vårdcentralen sjukskriva mig eftersom jag redan var hemma en vecka i november så det känns lite dåligt att vara hemma igen. Har inte berättat för chefen på jobbet utan hoppas kunna bli sjukskriven för stress eller liknande.

Imorgon lämnar jag blodprov på sahlgrenska och sen får jag förhoppningsvis tid för ultraljud och efter det är det ju insättning!

• trina

Som jag har förstått det är köerna alltid tre månader, de har inte riktigt tid. En del får till och med vänta längre. Däremot kan ni ringa till dem och säga att ni kan komma med kort varsel och så få tid mycket snabbare.

• trina

Jag ska på FET på tisdag! Tycker om barnmorskorna där, de är alltid sympatiska och snälla. Idag skulle en barnmorska förklara hur jag ska fortsätta med medicinera, och jag sa att jag hade koll, det var inte första gången och man hörde på rösten att hon verkligen hoppades att det skulle vara sista gången vi gick igenom detta. Sen önskade hon oss all lycka, att hon höll tummarna och hoppades på en bra julledighet.

• trina
    Gweny skrev 2014-12-12 21:08:04 följande:

Hört många säga personalen där är bra! Hoppas hon får rätt och det lyckas för er nu! hur många ggr har ni försökt?

Gjort två ivfer och det är tredje återföringen. Gjort ett ET och detta blir andra FET. Vi fick göra totalfrys förra försöket eftersom det var så många ägg, de fick ut över 30 ägg och det blev 8 embryon till frysen.
  • trina
    Gweny skrev 2014-12-17 10:16:18 följande:

Åh spännande! Håller tummarna. När har du testdag?

30/12! Kommer dock testa dagen innan eftersom vi ska resa bort till släkt över nyår.
  • trina

Grattis cegesi :)

Visst är det skönt med många i frysen, vi har två FET kvar vi kan göra innan vi måste göra nästa ivf försök. Vårt andra försök blev totalfrys och då får man fyra FET, annars får man ett ET och tre FET.

Men jag börjar bli lite less på allt. Det börjar ta över lite väl mycket, funderar på att ta en paus nästa år... Har inte pratat över det hemma dock.

• trina
    Ellam skrev 2015-03-05 19:38:24 följande:

Undrar vad har ni för uppfattning om ivf behandlingen på Sahlgrenska Själv känner jag ett stort missnöje har gått där i 3 år utan ett resultat Har ett försök kvar men är skeptisk att genomförts den där istället göra det på carleanderska

Jag är inte missnöjd direkt, men det känns inte som om de verkligen försöker allt de kan för att vi ska lyckas. Jag känner mig bara som en pinne i statistiken. Funderar också på calanderska när vi har slut på försök.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15