• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej tjejer!
    Måste fråga hur ni har gjort med frånvaro från jobb osv. när ni är igång med IVF. Har ni sjukskrivit er? Och när är isåfall bästa att ta en sjukvecka, mellan äggplocket och  återförandet? Eller har ni kompat? Semester? Beror såklart också vad man har för typ av sysselsättning-hur långt man har att åka osv.  Själv jobbar jag heltid inom vården och har 13 mil att åka till Sahlgrenska, så det blir ju hela dagar jag måste vara "borta" funderar en del på hur jag ska göra med frånvaron. 

Nyfiken på hur ni löst det hela :)

• Malinka87
    MAD86 skrev 2014-12-03 17:50:51 följande:

Glömde ju svara på detta :)
    Jag hämtade först ut en förpackning spray. En förpackning innehåller två flaskor.  Sen hämtade jag ut allt jag hade fått på recept för jag trodde att jag skulle behöva det för att jag tänkte att jag behöver nog allt, men det behövde jag inte. Alltså ett paket spray (två flaskor) till, tre sprutor gonal-f  en ägglossningsspruta och 3 paket lutinus. Jag har nu över 2,5 flaskor spray och en full spruta gonalf- 300 ie. Lutinus ska man ju använda tills den tar slut. Men det är nog väldigt olika hur mycket man gör åt. Men tror gott att ett paket spray räcker. Räkna med att allt är beställningsvaror o du hämtar ut på ditt vanliga apotek. Det tar 1-2 dagar att få hem. Lycka till!
    okej, tack så mycket för svaret :) har också  nu bara hämtat ut ett uttag med spray.  Sen också tänk att hämta allt samtidigt, känns på nått sätt bra att ha allt hemma. Spec nu när det är många röda dagar framöver :)
    har ni fått någon tid för återinsättning än?

• Malinka87
    MAD86 skrev 2014-12-03 18:43:14 följande:
    Ja det ä skönt att ha det mesta hemma:) Men det tar ganska stor plats i kylen.

Vi ska på återinsättning imorgon vid 14.45. Ska bli spännande. De sa att de alltid gör återinsättning på dag två vid första IVF:en.
    SPÄNNANDE! Måste vara en del tankar som flyger runt ikväll kan jag tänka mig. Men sen får vi hålla alla tummar o tår vi har :)
  • Malinka87

Va kul att ni är några stycken nu som plussat innan jul. STORT Grattis till Er allihopa!
    Själv är jag inne på andra vecka med Suprecur och planerat ÄP v. 4
    Man blir lite extra taggad nu när det lyckats för många :)
    Håller tummarna för oss som fortfarande är på väg dit!

• Malinka87
    Gweny skrev 2015-01-04 21:42:27 följande:
    Har tyvärr hört att det är långa köer nu.   uppåt 5 månader.  Vi har bara stått i kö 1 månad nu.
    Hejsan! Våran remiss skickades i juni -14 och blev kallade i november. Så jag vet iaf att i höstas var det ca 5 månaders väntetid. Kan ju ha ändrats, ring till dem på Sahlgrenska och fråga!
  • Malinka87
    GMN skrev 2015-01-04 20:47:52 följande:

Hej allihopa

Vi har stått i. Kö i över 3 mån nu...hur länge fick ni vänta innan ni fick era kallelsers??

Hejsan! Våran remiss skickades i juni -14 och blev kallade i november. Så jag vet iaf att i höstas var det ca 5 månaders väntetid. Kan ju ha ändrats, ring till dem på Sahlgrenska och fråga!
  • Malinka87
    Happyland skrev 2015-01-09 12:36:12 följande:

Jag gör en liten lista som ni kan skriva upp er på, så ser vi lite mer lättöverskådligt vilka som är på gång just nu.

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, prel ÄP v 5.
    Malinka87 27 år IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.

• Malinka87
    Luthien87 skrev 2015-01-13 19:58:07 följande:

Fyller på listan då: 

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, prel ÄP v 5.
    Malinka87 27 år, IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.
    Luthien87 27 år, IVF #2, spraystart 19/12, sprutstart 7/1, planerat ÄP, v 4.

Roligt att vi är så nära varandra i behandlingen :)  Jag tar min 8:e spruta ikväll. Ultraljud bokat till fredag. Och får då förhoppningsvis reda på när det blir äggplock, spännande!! Hur går det för dig? Mycket biverkningar?

• Malinka87
    kärolajnan skrev 2015-01-13 20:21:46 följande:

Hänger gärna på!

Ivf nr 1 ( andra gången, förra försöket avbröts).

30 år. Spraystart 2/1. Prel. ÄP vecka 5.

Hej! Då håller vi tummarna för att det går bättre denna gången!
    Då är det snart dags att börja med injektioner för din del? Hur långt i behandlingen kom ni förra gången innan ni fick avbryta?
    mvh
  • Malinka87
    Luthien87 skrev 2015-01-14 18:16:56 följande:
    Riktigt lika! Jag skall på ultraljud i morgon, så då får jag veta när det blir äggplock. 
    Mja, jag är väldigt trött hela tiden, har nog sovit middag varje dag efter jobbet den senaste veckan, haha, och är väldigt öm äggstockarna, så det känns som att den här medicinen funkar. 
    Behövde du ändra din dos något efter blodprovet? Min dos blev oförändrad, tar det som ett bra tecken. 
    Samma här, väldigt trött och väldigt ömma äggstockar. Behövde heller inte ändra min dos, tar 100IE. Precis som du skriver så kändes det som ett gott "tecken" på nått sätt. Om du får chansa själv, vilken dag tror du äggplocket blir? Skriv gärna efter besöket imorgon och berätta :)
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15