• kärolajnan

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Happyland skrev 2015-01-09 12:31:01 följande:

Finns det några i tråden här som håller på med behandling just nu mer än jag? Är på spraydag 12. Fick en blödning (av guds nåde!) på dag 9 och väntar nu på samtal från kliniken på tisdag. Antar att jag då får instruktioner om att börja med sprutor... Har prel ÄP i vecka 5.

Då ligger vi rätt nära varandra, är på sprutdag 8 idag har äggplock bör ske runt vecka 5. :)
  • kärolajnan

Hänger gärna på!

Ivf nr 1 ( andra gången, förra försöket avbröts).

30 år. Spraystart 2/1. Prel. ÄP vecka 5.

• kärolajnan
    Malinka87 skrev 2015-01-14 17:52:51 följande:

Hej! Då håller vi tummarna för att det går bättre denna gången!

Då är det snart dags att börja med injektioner för din del? Hur långt i behandlingen kom ni förra gången innan ni fick avbryta?

mvh

Vi kom hela vägen till äggplock. När vi skulle till Sahlgrenska för återföring ringde de och berättade att inga av de sex äggen blivit befruktade...

Nu ska jag ta Menopur istället för Gonal F, hoppas på att det gör susen! Var på Sahlgrenska idag för att gå igenom sprutorna.
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-14 20:25:22 följande:

Okey, jag tar 300IE. Funderar lite på hur det kan skilja så mkt, skall nog fråga i morgon faktiskt. 

Om jag skall gå efter hur de gjorde förra gången så tror jag att det blir på tisdag, men jag gör ultraljudet en dag tidigare den här gången, så det kan bli måndag också. Återkommer i morgon när jag vet :) Exakt så blev det för oss också förra gången, av de 6 ägg de fick ut så var 1 skadat, 2 omogna och resten blev inte befruktade! Blev helt förstörd den dagen de ringde. Har bestämt att jag skall vara hemma helt mellan äggplock och planerat återföring.

Har också bytt från Gonal-f till Menopur. Lycka till! 

Jaha? Det var väldigt va lika vi är. Jag ska också ta 300IE Menopur.

Ja, visst var det där samtalet riktigt knäckande. Direkt när jag hörde att telefonen ringde visste jag vad det betydde. Bröt ihop helt! Tror att det var extra jobbigt att det inte gick vägen eftersom jag tyckte att äggplocket var väldigt jobbigt och det är inget jag ser fram emot att göra om. Berättade idag om rädslan för att detta äggplocket ska göra lika ont men hon lovade att jag skulle få mer smärtstillande och lugnande. Känns ju tryggt.

Hoppas att det går bra imorgon!
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-15 14:51:21 följande:

Då har jag varit på ultraljud. Läkaren hittade 6-7 äggblåsor i ena äggstocken, de var ca 16-17 mm. Den andra äggstocken gömde sig, så han såg bara två i den, något mindre än de andra. 

Hade tydligen bra slemhinna i livmodern, så det är ju bra. Får den kommentaren varje gång jag gör UL "Åh vilken fin slemhinna!", eh tack.. :P 

Blir äggplock på tisdag och återföring på torsdag! Skall få extra lugnande också, så det känns bra :) 

Det låter ju bra! Håller tummarna för er!

Berätta gärna om hur du upplevde äggplocket denna gången.

Själv är jag grinig för att mensen är sen, får inte börja spruta förrän den har kommit. Den är tre dagar sen och visar inga tecken på att komma. Fick göra ett gravtest på Sahlgrenska igår men det var ju självklart negativt. Varför ska den sega nu när jag väl VILL att den ska komma... Jag vill ju dra igång snart!
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-20 13:13:26 följande:
    Tack för tumhållningarna! Klistrar in det jag skrev i en annan tråd :P

Nu är jag hemma från äggplocket. 

Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jag kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången. 
    Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!

De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario. 

Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är. 

Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.

Så skönt att det gick smidigare för dig denna gången!

Förstår dock besvikelsen kring äggen. Jag skulle nog reagerat exakt likadant. MEN! Jag har hört att Menopur ger färre men BÄTTRE ägg så förhoppningsvis har du plockat ut superägg! 
    Nu blir det långa dagars väntan... 

• kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-22 11:24:33 följande:

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Tror att jag kommer att känna precis likadant när det är dags för oss igen. 

Tänker på er!
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-22 14:31:46 följande:

Då var man ruvare av ett fint embryo! Skrattande

Se där ja! Ett stort grattis! 
    Blev det även något till frysen? Nu håller jag tummarna ännu mer! =) 
  • kärolajnan
    bellis84 skrev 2015-01-29 18:37:58 följande:

Hur mår ni som sprayar? Igår var jag ledsen o grät o kände mig jätte känslig. Idag helt normal igen. Undrar det är sprayen som påverkar redan, har bara sprayat i 4 dagar.

Har faktiskt inte fått några biverkningar alls av vare sig spray eller sprutor. Har genomgått detta två omgångar först suprecur +Gonal-F och nu suprecur +menopur. Känner dock att äggstockarna är "tunga" eller svullna på något sätt.

Är inne på sprutdag 7 och ska på ultraljud imorgon bitti.
  • kärolajnan
    Happyland skrev 2015-02-02 10:50:22 följande:

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

Åh så spännande! Nu ska vi hålla tummarna! Gick äggplocket bra också?

För oss blir det äggplock påmindas och jag är livrädd! Dels för att det ska göra ont denna gången också men självklart också för att inga ägg ska bli befruktade denna gången heller.. De där timmarna innan de ev ringer på fredag kommer att bli långa och otroligt jobbiga.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15