Luthien87 skrev 2015-01-20 13:13:26 följande:
Tack för tumhållningarna! Klistrar in det jag skrev i en annan tråd :P
Nu är jag hemma från äggplocket.
Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jag kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången.
Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!
De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario.
Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är.
Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.
Så skönt att det gick smidigare för dig denna gången!
Förstår dock besvikelsen kring äggen. Jag skulle nog reagerat exakt likadant. MEN! Jag har hört att Menopur ger färre men BÄTTRE ägg så förhoppningsvis har du plockat ut superägg!
Nu blir det långa dagars väntan...