IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Hej på er!
Känns som att det är en hel hög med folk här, haha. Tänk om man springer på er i korridorerna där utan att veta om det!
Jag och min man har gjort två ivfer på sahlgrenska. Långa metoden i april och korta i augusti. Tyvärr så fick de frysa allt efter vår andra IVF efter som jag höll på att bli överstimulerad (de fick ut över trettio ägg) och det blev 8 till frysen. Så just nu håller vi på med stimulerad frusen återföring vilket med lite tur bli 4 november. Hoppas jag får vara med här ändå? :) Jag ska till sahlgrenska den 30 för ultraljud och får då veta exakt vilket datum det blir.
Alla på sahlgrenska tycker jag är jättetrevliga och de är jättemysiga efter äggplock. Jag mådde riktigt dåligt sist men kände mig väldigt bra bemött trots att jag låg kvar i flera timmar. Men äggplocket ser jag i det stora hela som en positiv erfarenhet och jag skulle inte tveka på att gå igenom det igen. Det är en jättehäftig upplevelse! Tänk bara på vad vi har kommit fram till med vetenskapen. Kanske är jag lite av en nörd? Haha.
Jag har pco och ingen cykel alls och mannen har tyvärr mindre spermier. Det blev icis på förra ivfen. Vi är 24 och 30 år och har försökt i snart två år.