• LadyMaria

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej tjejer!

Roligt att följas åt med några dom är i damma situation!

Vi gör det långa protokollet. Jag började spraya suprecur 11 oktober. Detta är vårt 2a ivf försök.

Första försöket gjorde vi i juni vilket misslyckas. Fick tillbaka ett jättefint embryo men började blöda på dag 11 :(

Inga embryon överlevde till frysen så det blir nytt äggplock igen.. sjukt nervöst alltihop!

• LadyMaria

Hej tjejer!

Vi går också på Sahlgrenska. Första försöket gjorde vi i maj det misslyckades och vi fick inget till frysen. Andra försöket misslyckades idag, fick mens på ruvardag 12. Känns inge vidare.... :(

Har 3st embryon i frysen så i januari blir det FET om ägglossningen kommer i lagom tid så de inte har julstängt.

• LadyMaria

Hej tjejer! Jag har läst i tråden lite och tänkte flika in också :) Gjort en FET i naturlig cykel, fick tillbaka 1 fem-dagars blastocyst idag. Detta är 3e försöket.. gjort 2 vanloga ivf/icsi innan men inte lyckats.

Hoopas verkliiigen nu!

• LadyMaria
    Luthien87 skrev 2015-02-03 22:49:48 följande:

Fan, rosa flytningar och lite begynnande mensvärk

Nej, skit också :( Har du testat? Hade du 2 el 5 dagars embryo?
  • LadyMaria

Hej pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

• LadyMaria

Tack för er stöttning!! Ännu ingen mens, känns inte ens som den är på väg liksom.... o inget utslag på stickan

När man haft ägglossning borde inte mensen vara så sen? Det är väl när man inte har haft ägglossning mensen kan dröja?

• LadyMaria
    Malinka87 skrev 2015-02-06 09:39:45 följande:

Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
    Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
    Kram!

Håller tummarna hårt!
  • LadyMaria
    Malinka87 skrev 2015-02-07 10:57:20 följande:

Testdag. Inte Gravid. Livet är fruktansvärt orättvist. Än har inte mensen kommit, direkt börjar man tänka, det kanske finns hopp än? finns det någon därute som testat positivt efter R15? Det blir allafall att sticka till apoteket och köpa några stycken test. Annars kontakta med Sahlgrenska på måndag och hoppas på våran plutt som vi har i frysen. Tung dag.

Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!

Ska den också börja krångla nu :(

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15