• MieSMies

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er!

Jag är 33 och min partner är 35. Vi har försökt i 3 år att få barn men efter en utredning förra året visade det sig att jag har endometrios. Efter en operation förra året där min vänstra äggledera blev borttagen p.g av endometrios cystor fick vi rådet att vi skulle försöka att bli gravida på egen hand. Det gick inget vidare och vi anmälde oss till IVF omkring april. Nu är jag glad att vi får starta men det känns som mycket är bara vänta och vänta.....
    Precis innan vi skulle ha första IVF samtalet blev jag spontan gravid. (jaaa...man vill inte höra det är p.g av att man slappnar äntligen av etc för alla som vill bli gravida vet att man aldrig slappnar av) Tyvärr slutade det i en tidig missfall precis 1 vecka innan vi skulle till sjukhuset.
    Nu idag 21/10 har jag börjat att spraya med Suprecur. Jag ska spraya tills vidare och jag får mer info när jag ska på återbesök när jag börjar att blöda nästa vecka.
    Preliminär äggplock i vecka 49.
    Allt känns spännande och positivt. Vi, jag tror min kille mer än mig, ser fram emot resan och förhoppningsvis ett plus på slutet av resan. Det ger hopp att man kan bli gravid trots att det var extremt jobbigt att få missfall när man vet att kroppen har svårt att bli gravid.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15