IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
74183323][quote-nick]Malinka87 skrev 2014-10-16 22:04:57 följande:[/quote-nick]Hej!
Berättar lite om oss :) Jag är 27 o min man är 30, vi bor utanför Skara, så vi har en liten bit att åka till GBG men det känns absolut inte som något besvär i allt detta. Vi har försökt bli gravida i 3 år utan resultat och utredning som vi gjorde på KSS i Skövde visade på dåligt för lite spermier (men dom som fanns var "pigga". Min prover och spolning osv. var allt ok Så remissen skickades till Sahlgrenska för IVF i mitten av juni. Så det har varit en LÅNG vänta på kallelsen, men nu så äntligen snart iallafall :)
Just nu undrar jag mest om vi kommer få vänta ytterligare på "uppstarten". Vore skit tråkigt att få vänta till efter jul eller något liknande.
Fick ni börja ganska omgående? Vi har ju samma typ av "komplikation", fick din kille lämna nytt sperma prov när ni hade första besöket på Sahlgrenska? (eller ni kanske har gjort hela utredningen där?)
Iaf, Lycka till imorgon och håller tummarna för att allt går bra! Spännande![/quote]
Hej tjejer! Jag lägger mig i och citerar ett inlägg...a kul att ni äntligen fått er kallelse! Men sahlgrenska har köer.. alltid. Vilket är mycket tråkigt! Räkna med 2-3 månader för uppstart beror ju också vart ni befinner er i cykeln och när ni ska börja spraya ( de allra flesta får långa metoden då det är lättast att "styra") har själv blivit ledsen gång på gång pga deras långa köer när man väl "kommit fram"..
Själv fick man ställa sig i en ny kö efter två försök till IVF och de inte fick tag i några spermier hos min man.. då blev vi uppsatta i en ny kö för spermiedonation kö tid på 1.5år.. å inte tala på kön för äggdonatorer.. runt 2-3års väntetid! Vi har dock äntligen fått vårt första plus på 5år!! På andra försöket med donator! Och då har vi vart i sahlgrenskas "system" sedan 2011 alltså 3år!
Det är kul att kunna hjälpa andra och har ni frågor så svarar jag gärna "som gammal i gemet"..
Lycka till vänner!
(Bloggar även, om någon vill ha adressen så skicka ett mail)