• MrsC74

Moderkaksprov?

Moderksprov kan man få göra

Men får betala det om man är under 35 här i mitt landsting. Det är olika i olika landsting.

Över 35 här får du välja mellan KUB och MKP.

En del går direkt på MKP. Det gjorde vi då fick ett helt missvisande KUb test som efter MKP ledde till en avbruten graviditet.

Många struntar i KUB och gör MKP eller FVP direkt pga att KUB endast visar sannolikheten och pga massor med osäkra svar. Finns mängder med trådar om det.

Några av svaren här ovan känns lite tveksamma. Ibland svarar folk utan fakta.

Hon måste kolla vad som gäller i just hennes landsting.

• MrsC74
    ews skrev 2014-10-15 13:01:39 följande:
    TACK ! Äntligen en person som inte dömer och som har lite förståelse.

Precis, vi vet att KUB inte ger ett säkert svar och därför ser hon ingen mening med att ödsla tid på det. Dessutom får hon heller inget köns-svar genom att göra det.

Båda sakerna är för henne otroligt viktiga. Hon behöver få reda på så mycket som möjligt. Hon vill vara psykiskt förberedd på alla plan. Vill inte riskera att få amningsdeprission eller liknande. Det är hon rädd att hon ska få om hon inte får sitt önskade kön på barnet och därför vill hon veta i god tid ifall de är de andra könet så hon hinner acceptera det och vänja sig vid det före barnet anländer. Allt för bebisens och syskon och hennes egens skull.  Blir hon deprimerad är hon inte en lika bra mamma, så jag tycker hon är jätte klok som försöker lösa detta, blir dock inte så enkelt när hon inte får direkta svar på henne sfrågor men tycker du MrsC74 gav direkta svar, tack precis de jag önskade! Vilket landsting tillhör du?
    Uppsala landsting :)
Svar på tråden Moderkaksprov?