missfall :( någon som vill berätta om sitt/sina missfall?
Jag beklagar verkligen :(
Jag fick mitt första missfall när jag var i vecka 10 (9+) Och jag hade blött smått innan men de sa att de inte var någon fara utan att jag hade känsliga kärl och pga en svamp infektion som jag hade retade det de mer. Men om de inte slutade skulle jag komma tillbaka. De slutade inte utan ökade men fick då beskedet att de gör inget utan är det ett missfall så är det, att jag inte kan springa till gyn akuten hela tiden och ta upp deras tid,fast de sagt åt mig att åka in. Så jag trodde allt var okej då ju. Men några dagar senare på midsommar så fick jag ett missfall där jag blödde ner allt :( Kläder och allt,hela golvet blev rött. Det var hemskt :( Bara skrek rakt ut och aldrig sett så mycket blod innan. Men de på gynakuten då var helt underbara.Mådde dåligt länge,först nu jag kan prata om det ordentligt typ. Hade en mens i mellan och blev sen gravid igen. Men blev också missfall :( Tidigare i vecka 6, tog inte de missfallet lika hårt. Men hade små blödningar men de kunde inte säkert konstatera missfall just då på akuten,utan fick åka till gynmottagning en vecka senare så hade hoppet kvar. Men fanns inget tyvärr där :( Sen väntade vi på en mens i mellan sen försökte vi igen och jag blev gravid direkt och nu har vi en underbar fin dotter på 15 månader. :) Men mådde väldigt dåligt psykiskt graviditeten med henne då jag hela tiden trodde jag skulle få missfall eller förlora henne så var riktigt jobbigt. Så hoppas att jag nästa gång kan njuta mer. Undrar du något så var inte rädd för och fråga. Ibland kan de nästan vara skönare och prata om det. Missfall är mycket vanligare än man tror och absolut inget man skall skämmas för eller tro man har gjort något fel, för det har man absolut inte gjort!!
Kram till dig!