Jag har gått igenom ett missfall sent, jag var i vecka 19. Det började med att jag tyckte att det läckte vatten, åkte in och dom konstaterade en infektion men inget vattenläckage. Bara vattnings flytningar till följd av infektionen.
Fick antibiotika att ta till natten. På natten vaknade jag av sammandragningar. Ringde till gynakuten och dom sa att om det fortsatte till på morgonen så skulle jag komma in. På morgonen när jag gick upp kände jag att det definitivt läckte vatten. Då åkte vi bara in utan att ringa.
Undersökningen visade att det bara var pölar kvar av fostervattnet... bebin levde men nåt var fel. Inlagd på momenten och fick medicin mot sammandragningarna. Dom upphörde och jag fick antibiotika intravenöst. Fick så klart stanna på sjukhuset, natten blev lugn. Dagen efter så var det en massa prover som togs och mer antibiotika. Mina prover såg inte bra ut, infektionen svarade inte på antibiotikan verkade det som.
Andra natten vaknade jag och var kissnödig. Gick upp och blödde mycket. Kontroll av världens bästa läkare som sa att jag börjat öppna mig och att det inte fanns nåt att göra. Det var farligt för mig att fortsätta graviditeten och ett litet ben hade börjat titta ut.
Fick värkstimulerande medel efter att dagpersonalen kommit, tog ca en timme så satte det igång. Det gick rätt fort... allt kom ut och kvar låg jag med sorg och stark ångest...
Det tog 8 veckor innan jag fick tillbaka mensen och ytterligare ett par veckor innan det verkade normalt igen. Vi led fruktansvärt av det vi varit med om, jag har haft kuratorhjälp och samtal med den fantastiska läkaren flera gånger
Vi ville försöka igen så fort det bara gick... vi sörjde den lilla vi förlorat jättemycket med var fast beslutade om att försöka igen. Jag hade 4 riktiga cykler, sen blev jag gravid igen. Nu är jag i vecka 10 och givetvis fylld av oro, även om jag vet att risken avtar för missfall efter vecka 12 så vet jag ju också att man kan drabbas sent med... och jag kommer troligen inte kunna njuta av denna graviditet på samma sätt som jag gjorde förra gången.
För en vecka sen fick vi veta att det liv som växer där inne inet är ensamt, dom är två :) Enäggstvillingar :) Chockade och lite oförberedda på det är vi så klart. Men båda är så otroligt välkomna. Och tar vi oss förbi jul och nyår så är vi på andra sidan om den tid i graviditeten som vi var sist då det inte gick vägen. Kanske kan vi då andas ut lite grann.
Önskar er alla STORT lycka till och ta hand om er!