Inlägg från: Anonym (abortmotstånd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (abortmotstånd)

Borde man avliva sjuka barn?

Det som är så sjukt med t.ex. abortmotståndet i USA är att de vill tvinga kvinnor att föda barn under vilka omständigheter som helst, men så fort barnet väl är UTE så stödjer de ett system där föräldrarna i princip måste klara sig helt själva (republikanerna).
    Det finns inget skyddsnät för familjer som säkert redan innan man blir påtvingad ett barn sitter i en kass situation, dvs. man bryr sig bara om barnet så länge som det är ett foster men så fort det lämnat livmodern så är det tack och hej?!

Om redan fattiga föräldrar ska rädda t.ex. ett cancersjukt barn så blir de skuldsatta upp över öronen. Vem tar hand om de här barnen som kanske har föräldrar som inte ens velat ha dem från början?? Vem ger föräldrarna/barnet den vård de kanske behöver efter detta? INGEN.
    Hur kan barnet/livet spela sån förbannat stor roll i fosterstadiet men sedan ingenting som färdig individ?? Livet ska väl för fan även tas hand om när det väl har en egen existens på jorden. Om man nu ska tvinga folk!

• Anonym (abortmotstånd)
    metervara skrev 2014-10-13 20:44:08 följande:
    Så jäkla rätt! Detta har vi haft många diskussioner om här hemma. Kunde inte ha uttryckt det bättre själv!
    Tack!
    Ja man önskar att någon abortmotståndare här i tråden kunde svara på det men som vanligt är det helt tyst.. De tänker bara rent känslomässigt och väldigt kortsiktigt. De ser framför sig ett litet liv som till varje pris måste skyddas men sen tar det slut där av någon anledning..

Ofta hyllar de livet men är samtidigt dödsstraff-förespråkare?? Det är alltså jätteviktigt att man får födas för att sen kanske bli avrättad i elektriska stolen tjugo år senare.. Suck väldigt logiskt..
  • Anonym (abortmotstånd)
    Jennie med ie skrev 2014-10-13 21:41:20 följande:
    Varför skulle random abortmotståndare här kunna svara på varför de tänker och resonerar på ett visst sätt i USA och varför det fungerar som det gör där?

(Själv är jag emot dödsstraff f.ö)
    Jo för att det gäller i högsta grad här också, men i USA är det ännu mer extremt.

Vem ger vård och tar hand om de familjer som tvingas av staten att genomgå oönskade graviditeter? Vem hjälper till efteråt, vem betalar kalaset och mest viktigt; ser till så att inte alla dessa oönskade barn far illa?

Tvingar man på kvinnor mödraskapet är sannolikheten stor att någon kommer att få betala priset för det senare.
    Dessa människor som föds in i en redan trasig situation kommer lättare att fara illa i sitt liv eller kanske skada andra (dvs era egna barn). Snacka om riskgrupp i samhället!

Barn behöver mest av allt kärlek, inte bara att få existera. Jag förstår inte vart abortmotståndare har sitt förnuft och logik.
  • Anonym (abortmotstånd)
    Jennie med ie skrev 2014-10-13 22:00:14 följande:
    Nej utgår man från att abortmotståndare = tror att barn inte behöver kärlek och tycker det är rätt att sjuka barns möjligheter till vård beror på föräldrarnas ekonomi och okejar att samhället struntar i barn som far illa o s v, då förstår jag att man inte förstår det. Men då är man heller inte öppen för deras syn på saken utan har liksom redan låst sig. 

Och ändå är det så det ser ut idag, barn i stora delar av världen far illa. Utnyttjas, våldtas, lever i fattigdom och misär osv. Och ändå vill man begränsa aborträtten så att fler barn föds till denna verklighet?

För det kan väl inte bara vara för Sveriges barn man är emot abort, utan det gäller väl generellt? För alla världens barn. Eller?

• Anonym (abortmotstånd)
    Jennie med ie skrev 2014-10-13 22:49:21 följande:
    Eftersom det är lika mycket ett liv vare sig det är i Sverige eller Sudan eller Brasilien eller var helst det är, det är ju ingen skillnad på den grundläggande fosterutvecklingen så att säga, så gäller min åsikt om abort oavsett land ja. I övrigt finns inga direkta frågor som jag kan svara på utifrån MIN åsikt och MIN ståndpunkt, jag kan inte svara för andras.
    Jag tycker bara det är så märkligt att man föredrar ett livslångt lidande, bara för att få existera. När ändå, som någon skrev, döden är en del av livet. Varför är man så rädd för den..? Och är man troende så förefaller ju detta ännu mindre logiskt.

Jag har själv en son. Jag har även gjort en abort.
    Hela min sons existens är en påminnelse om att jag alltid kommer vara för fri abort. Inget barn ska behöva födas oönskad och utan kärlek, hans små kramar ska alltid vara besvarade. Får ont i magen av att bara tänka på de barn som inte har det så.. Fattar inte hur man bara kan förbise detta i sitt aborthat.
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?