Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Borde man avliva sjuka barn?

Tycker det är en vettig fråga faktiskt, som borde ge en tankeställare till de som hysteriskt propagerar för aborter och maniskt beskyddar abortgränsen medan de slänger sig med uttryck som cellklump och tumör om de ofödda barnet.

• Anonym (I)
    Milie skrev 2014-10-12 20:26:36 följande:

Det är ju en stor jäkla skillnad på en zygot/ett embryo/tidigt foster som inte kan klara sig själv utan helt lever i och av en annan kropp jämför med ett fött barn som överlever på "egen hand". 

Prematura då som är i behov av hjälpmedel för att klara sig, ska de kunna avlivas?
  • Anonym (I)
    Drottningen70 skrev 2014-10-12 20:30:41 följande:

De är givetvis stor skillnad på att mörda ett levande barn och att avbryta en graviditet på ett icke livsdugligt foster, men bortsett från det då så håller jag med om att det med några få undantag är bullshit på hög nivå att hävda att man aborterar ett sjuk el skadat foster för "barnets skull". Det finns tillfällen där det verkligen är adekvat att säga att det är för barnets skull, men abort gör man annars alltid för sin egen skull. För att man väljer bort en viss livssituation när man har möjlighet. Inget fel med det alls.

Fullt friska barn som aborteras "för barnets skull", det är verkligen bullshit. Folk får gärna göra abort men jag blir illamående när man försöker få det till något fint och osjälviskt.
  • Anonym (I)
    Miiikaela skrev 2014-10-12 23:16:54 följande:

Detta är det sista jag skriver: läs mina inlägg innan du skriver något till mig. Jag anser fortfarande och kommer anse att abort borde vara olagligt! Jag ömmar för människor som LEVER I OCH UTANFÖR MAGEN, vuxen som ung. Jag bryr mig om människor som både har handikapp och som är normal fungerande. Jag anser att våldtäkt och krig är hemska saker och är emot det också. Denna världen är sjuk som innehåller människor som gör hemska saker. Vi kan inte rädda världen, tyvärr. Men man kan göra så gott man kan. Jag gör mitt! Alla människor har ett värde, Thats it! Önska verkligen att människor var mer kärleksfulla och kände naturlig respekt för livet. Då hade vi inte haft några problem alls, varken abort, våldtäkt, krig eller något annat hemskt.

• Anonym (I)
    yodi skrev 2014-10-13 18:16:23 följande:

som sagt läs på om prematurer. jag själv är född v 34 och fyller 35. det finns mååååånga prematurer som är över 15 år.

och du har en tämligen åldrig syn på bandet mellan ett prematurt barn och deras föräldrar. det är inte så att dom föds och ligger på sjukhus i flera månader utan att man får träffa  dom. och även så små kan känna smärta, ångest och oro.

visst du att små prematurer väldigt snabbt lär sig att känna igen sina föräldrars fotsteg? sköterskorna ser på övervakningen när en förälder kommer.

som förälder uppmuntras du att sköta ditt barn så mycket som möjligt själv, att sitta vid det, att ha det uppe hos dig hud mot hud. och vet du vad? dom mår oftast bättre uppe än i kuvösen.

och vet du vad, små prematurer är människor dom med, det stora flertalet har inga men av att ha fötts förtidigt.

och om du inte vågar riskera något med en prematur som egentligen har bra chanser till ett bra liv så skulle ingen någonsin skaffa barn, för det finns inga garantier i livet, barnet kan vara med om en olycka, bli svårt sjuk

Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?