Inlägg från: Chrysabelle |Visa alla inlägg
  • Chrysabelle

Borde man avliva sjuka barn?

Miiikaela skrev 2014-10-13 02:22:09 följande:

Döden är inte naturlig! Den är hemsk och förstör människors liv runt omkring! Den är vad som helst annat än naturlig. Thats for now.

Vill bara säga en sak också: Jag kanske utrycker mig ganska hårt och vissa kanske tar åt sig personligen. Vill bara påpeka det att jag anser inte att alla som gör abort är hemska människor. Vissa kanske inte förstår riktigt vad dom gör och i desperation genom går detta och mår dåligt hela deras liv. Vill bara be om ursäkt till dessa människor. Men jag anser fortfarande att själva aborten, själva handlingen, att man leker Gud, att man bestämmer över ett annat liv. Det tycker jag är hemskt! Det är snarare dom som hittar på ursäkter och missbrukar detta med att man kan om man vill ta bort ett liv. Det förstår jag mig inte på. Så vill bara förtydliga detta. Men som sagt ett liv är ett liv oavsett om den är en "cellklump", "foster", ett fött barn, har handikapp, har inte handikapp, vuxen, barn osv osv. Alla är lika värda anser jag!

Fast jo, döden är naturlig. Alla dör till slut. Jag förstår inte hur du menar.
  • Chrysabelle
    Miiikaela skrev 2014-10-12 22:40:23 följande:

Jag anser att det är vidrigt att någon kan göra så mot en 9 åring. Tror du verkligen att jag är en sådan elak människa bara för att jag är emot abort? Seriöst, det var det sämsta exemplet någonsin. Det är ganska omoget av dig att gå till sådana extrema saker. Jag anser att det fortfarande är ett liv, ja. Sen tänker inte jag diskutera mer i just den frågan som jag anser är den finaste fråga och påståendet jag vart med om. Läs om läs rätt vad jag skrivit så kanske du lär dig att hålla käft

Men vad anser du att man skulle gjort med nioåringen? Ska så små barn tvingas föda ett barn?
  • Chrysabelle
    Haskel skrev 2014-10-13 15:13:03 följande:

Många som är för abort, menar "att ett foster INTE kan överleva utanför livmodern"
    MEN frågan är om ett fullgånget barn kan överleva utanför livmodern?

Enligt mig kan det INTE överleva. Det överlever enbart med hjälp av moderns vård. 
    Detsamma gäller prematurbarn...de överlever enbart med hjälp av modern sjukvård.

Vad händer när sjukvården utvecklats ytterligare. Kommer abort förbjudas då???

Vad menar du? Ett fullgånget foster överlever utanför livmodern, om det inte är skadat på något sätt.

• Chrysabelle
    MxMeNow skrev 2014-10-13 15:29:38 följande:
    Inte utan hjälp från sin omgivning. Ett spädbarn kan inte fixa mat, hålla sig varm och ren, skydda sig osv. Det trodde jag alla visste.
    Det behöver dock inte vara modern som ger denna omvårdnad, trodde du verkligen det?
  • Chrysabelle
    Haskel skrev 2014-10-13 15:38:17 följande:
    Mamman är INTE nödvändig för foster heller!

Insemination har du säkert hört talas om.

Likheten mellan spädbarn och foster, är att de inte klarar sig utan omvårdnad. I eller utanför livmodern.
    Fast den gravida kvinnan kan inte hänga av sig magen och gå ut och handla eller ta en krogkväll.
  • Chrysabelle
    Haskel skrev 2014-10-13 16:21:04 följande:
    Vad har det med saken att göra?

Menar du att aborten är viktig, för att kvinnor inte får gå på krogen annars?
    Du menade att den gravida kvinnan inte var nödvändig för att fostret skulle överleva. Det är hon, hon kan inte plocka av sig fostret ibland.

Det var ett exempel. Gå på spa, gå och handla, träna, åka och handla mat med mera. Välj själv.
  • Chrysabelle
    Haskel skrev 2014-10-13 16:27:29 följande:
    När är/blir i så fall en kvinna gravid?

Man kan flytta embryon från en kvinnas livmoder, till en annans.

Men, mycket riktigt finns det gränser för läkarvården också.
    Kan man? Det skulle jag gärna vilja läsa om, kan du skicka en länk? Det hade varit perfekt, då hade man bara kunnat lämna över embryot eller fostret till någon annan.
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?