Inlägg från: Anonym (hfksd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hfksd)

Borde man avliva sjuka barn?

Anonym (undrande) skrev 2014-10-12 19:19:00 följande:
    Nu till min fråga. Borde dessa "felande" barn avlivas så fort som möjligt? Vi eliminerar trots allt de barn med "defekter" som kan visas vid tester tidigt i graviditeten, varför inte utöka detta till att innefatta barn som är födda? Vad är egentligen skillnaden? Jag har läst tråd efter tråd där föräldrar till barn med Downs som aborterat och hävdat att de gjort det "i barnets bästa intresse" så varför dödar vi då inte födda barn som har svårigheter? Är inte det "i barnets bästa intresse"?

Bara undrar...
    Då skulle bara 10-15% av alla nyfödda få leva, för resten har (risk) för nån diagnos eller sjukdom.
    Dessutom visar sig inte alla diagnoser/sjukdomar sig fören man är lite äldre, mellan 1 och 99 år.
  • Anonym (hfksd)
    Miiikaela skrev 2014-10-12 22:18:20 följande:
    Vad spelar det för roll om du är 16, blivit våldtagen eller blir gravid i krig? Om du inte vill bli gravid så skydda dig då!! Om det vore så att kondomen spricker så är det nog dags att köpa nya, och varför testar du inte kondomen innan? Ät P piller, skaffa spiral eller vad du nu vill använda. Är inte det mer humant än att döda ett barn? 
    Men snälla nån.. man kan bli gravid fast man äter P-piller. ska ett ofött barn ha kontrollen över en vuxen kvinnas liv bara för att skyddet inte räckte eller för att nån tvingade sig på henne?

Du har mycket energi. Lägg den energin på barn som lever här och nu istället för att göra det till ilska över att en del inte vill ha barn just nu. då blir världen en bättre plats.
  • Anonym (hfksd)
    Miiikaela skrev 2014-10-12 22:36:23 följande:
    Säger samma sak till dig då. Lägg energi på annat. Ger all min energi till barn som redan finns, sen kan jag även ge det till dom som finns i magen. Jag kämpar gärna för deras skull också. Barnen som inte kan göra sin röst hörd
    Jag är säker på att du inte skulle ta emot barn som behöver en familj när det väl kommer till kritan. Speciellt när det kommer till barn som har speciella behov som att rullstols /handikappsäkra hela hemmet.
    Du vill bara rädda barnen till den mån att de överlever en abort men sen skiter du i hur livet går vidare, skit samma om den blir våldtagen i krig, ja den skulle kanske ha skyddat sig. hyckla på du.
  • Anonym (hfksd)
    Miiikaela skrev 2014-10-12 23:07:19 följande:
    Jag hjälper gärna barn som behöver en familj. Jag stötar gärna föräldrar som har ett barn med speciella behov. Jag jobbar med barn ich vuxna som är utvecklingsstörda, har ds, autism, tvångssyndrom, epilepsi, som inte kan prata, som måste sond matas, sitter i rullstol osv. Jag ömmar gör dessa människor och jag kämpar för att dom ska få ett så värdigt liv som möjligt, för jag anser att dom är lika mycket värda. Så döm inte en människa du inte kämmer
    Samma här. Men jag respekterar moderns val till abort oavsett anledningen. Det är hennes val, nånting hon får leva med resten av sitt liv, det är inget jag kan gå in och försöka påverka, bestämma eller styra över.
    och om någon väljer att avsluta en graviditet så är det ett svårt beslut, hon behöver inte en som predikan över det ofödda barnets rättigheter.

Nu finns det krig, våldtäkt och aborter. Självklart önskar jag också att varken abort, krig eller våldtäkter fanns. men nu lever i alla fall jag i verkligheten. man kan inte förhindra eller förbjuda det ena eller det andra, just för att vi kan inte bestämma över andra. Lycka till
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?