Inlägg från: Anonym (anti pro-life) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anti pro-life)

Borde man avliva sjuka barn?

ErnstHugo skrev 2014-10-12 22:38:52 följande:

Skillnaden mellan ett barn och ett foster före v18 är fastlagd juridiskt. Innan detta lagrum fastslogs så föregicks det av en demokratisk process, etisk prövning, medicinsk dito samt sedan fastlagt igenom rättspraxis under lång tid. Vad är då så provocerande med ts frågeställningar? Man kan ju avfärda dem som juvenila och verklighetsfrämmande. Personligen tycker jag det bristen på insikt och respekt för dels den demokratiska processen, men även för kvinnor och kvinnors kroppar. Det är ett gement försök att med skammen som vapen trycka tilbaka våra etiska begrepp till katolskt 1700-tal. Allt med förevändning att man är för livet. Det är värre än Dr Mengele just pga skenheligheten, att låtsas stå för skenbar godhet. Jag känner den djupaste avsky för abortmotståndare, just med anledning av bristen på respekt samt skenheligheten från deras sida.
    Det var det bästa jag läst på länge. Stort tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (anti pro-life)
    Miiikaela skrev 2014-10-12 22:40:23 följande:

Jag anser att det är vidrigt att någon kan göra så mot en 9 åring. Tror du verkligen att jag är en sådan elak människa bara för att jag är emot abort? Seriöst, det var det sämsta exemplet någonsin. Det är ganska omoget av dig att gå till sådana extrema saker. Jag anser att det fortfarande är ett liv, ja. Sen tänker inte jag diskutera mer i just den frågan som jag anser är den finaste fråga och påståendet jag vart med om. Läs om läs rätt vad jag skrivit så kanske du lär dig att hålla käft

Ja? Om du läser igenom dina förvirrade inlägg innan du postar så ser du att det du skriver helt klart kan tolkas som att du fördömer abort även för 9-åriga våldtäktsoffer, för de "borde ha skyddat sig eller låtit bli att ha sex". 

Det är dina åsikter som är vidriga, inte frågan om du tycker att det är ok att neka våldtagna BARN abort. Stå för det du säger eller, som du så fint uttryckte det, "håll käften". 
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?