Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Borde man avliva sjuka barn?

Miiikaela skrev 2014-10-12 21:41:22 följande:

Ja det är ju så ni tänker och det stinger i era ögon när någon inte tycker som ni. Ni dövar ert dåliga samvete med dåliga ursäkter och när någon uttrycker sig med sanningen i ansiktet på er så får ni panik. Detta är för mig normalt beteende eftersom det är så vi människor funkar lite. Men det bortser inte det faktum att det faktiskt är ett liv ni anser inte har något värde i era ögon. För mig och för många andra som är emot abort anser att det är lika vidrigt att döda en cellklump/embryo/foster som att döda ett barn utanför magen. Jag förstår fortfarande inte hur man kan leva med det och hur man kan tänka så knäppt! Läs hur fantastiskt det är när ett barn utvecklas i magen, kan du fortfarande då tycka att det inte är ett liv? Att det inte har något värde? Skulle du kunna (om det var möjligt) förklara för ditt barn varför det inte fick leva för dig? Varför du lekte Gud och bestämde dess öde? Att du kan säga att, tyvärr du fick inte leva för mamma vill inte ha ett barn med ds eller något liknande? Eller att, nej mamma avliva dig för att mamma gjorde ett misstag och låg med någon hon inte ville ha barn med egentligen? Eller just nu passar det inte att ha ett barn i mitt liv, jag måste tänka på min karriär, utbildning osv? Du är ändå inget liv lilla vän så tyvärr, du får inte leva? Å ni tycker jag tänker konstigt? Hahah jomen visst!

Eller jag blev våldtagen eller barnet överlever inte utanför livmodern eller barnet föds till krig och misär.

Det sticker inte i ögonen att du inte tycker som mig. Det sticker i min ögon att du är då jävla korkad och elak människa.
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?