Inlägg från: Miiikaela |Visa alla inlägg
  • Miiikaela

Borde man avliva sjuka barn?

Ja det är ju så ni tänker och det stinger i era ögon när någon inte tycker som ni. Ni dövar ert dåliga samvete med dåliga ursäkter och när någon uttrycker sig med sanningen i ansiktet på er så får ni panik. Detta är för mig normalt beteende eftersom det är så vi människor funkar lite. Men det bortser inte det faktum att det faktiskt är ett liv ni anser inte har något värde i era ögon. För mig och för många andra som är emot abort anser att det är lika vidrigt att döda en cellklump/embryo/foster som att döda ett barn utanför magen. Jag förstår fortfarande inte hur man kan leva med det och hur man kan tänka så knäppt! Läs hur fantastiskt det är när ett barn utvecklas i magen, kan du fortfarande då tycka att det inte är ett liv? Att det inte har något värde? Skulle du kunna (om det var möjligt) förklara för ditt barn varför det inte fick leva för dig? Varför du lekte Gud och bestämde dess öde? Att du kan säga att, tyvärr du fick inte leva för mamma vill inte ha ett barn med ds eller något liknande? Eller att, nej mamma avliva dig för att mamma gjorde ett misstag och låg med någon hon inte ville ha barn med egentligen? Eller just nu passar det inte att ha ett barn i mitt liv, jag måste tänka på min karriär, utbildning osv? Du är ändå inget liv lilla vän så tyvärr, du får inte leva? Å ni tycker jag tänker konstigt? Hahah jomen visst!

• Miiikaela

Ni får gärna tycka att jag ät en hemsk människa, bryr mig faktiskt om vad andra människor tycker om mig. Anser ändå att jag är en människa som tänker på ALLA människor bästa, ink ofödda barn som andra inte verkar bry sig om. Vad spelar det för roll om du är 16, blivit våldtagen eller blir gravid i krig? Om du inte vill bli gravid så skydda dig då!! Om det vore så att kondomen spricker så är det nog dags att köpa nya, och varför testar du inte kondomen innan? Ät P piller, skaffa spiral eller vad du nu vill använda. Är inte det mer humant än att döda ett barn? Eller varför inte ha sex överhuvudtaget om du nu inte vill riskera något? Finns dom som ligger runt hur mycket som helst och skiter i att skydda sig och blir helt chockade över att dom vart gravida!? Wow really!? Sedan gör dom och gör abort för dom var inte redo för det!! Seriöst, väx upp!! Sen att det skulle vara en orsak att döda ett barn för att man blir gravid av en våldtäkt. Ja förstår verkligen att det är jobbigt och man känner sig äcklad och mår skit piss när man får vara med om något sådant vidrigt som våldtäkt. Jag förstår om nån. Men.. Jag anser fortfarande att det inte är en anledning att ta bort ett liv. Samma sak bär det gäller om man blir gravid när man är 16 eller liknande ålder. Jag om någon vet hur det är. Jag har barn med en person som misshandla och våldtog mig x antal ggr, jag var till råga på det bara 16 år. Jag vart gravid två ggr med den mannen, fick ett missfall och födde det andra. Älskar det barnet och skulle aldrig kunna vara utan henne. Varför ska jag döda henne när hon låg i min mage? För att hennes pappa slog och våldtog mig både analt och vaginalt när jag bara var 15, 16 år? För att han var ett kräk som slängde döda djur på mig? För att jag mår så sjukt dåligt av att bara tänka på honom? För att jag spydde varje gång någon nämnde hans namn när jag var gravid med dottern? För att jag var 16 år, hade ingen inkomst, eget boende eller var tvungen att hoppa av skolan? För att det inte passade mig och mina behov? NEJ!! När jag tittar på min dotter så ser inte jag allt det här, jag tänker inye på honom, jag tänker inte att det har ändrat mitt liv, att det inte gick som jag tänkt mig. Jag ser henne som MIN dotter, den vackraste som finns! Trots min unga ålder så gav jag henne allt och fortsätter göra det och kommer alltid göra det. Om viljan finns där så går allt! Finns inga ursäkter till att döda ett liv.

• Miiikaela

Säger samma sak till dig då. Lägg energi på annat. Ger all min energi till barn som redan finns, sen kan jag även ge det till dom som finns i magen. Jag kämpar gärna för deras skull också. Barnen som inte kan göra sin röst hörd

• Miiikaela

Jag anser att det är vidrigt att någon kan göra så mot en 9 åring. Tror du verkligen att jag är en sådan elak människa bara för att jag är emot abort? Seriöst, det var det sämsta exemplet någonsin. Det är ganska omoget av dig att gå till sådana extrema saker. Jag anser att det fortfarande är ett liv, ja. Sen tänker inte jag diskutera mer i just den frågan som jag anser är den finaste fråga och påståendet jag vart med om. Läs om läs rätt vad jag skrivit så kanske du lär dig att hålla käft

• Miiikaela

Du som pratar om 16 åringen som blir gravid! Jag har vart med om det!! Jag vart som sagt våldtagen och misshandlad x antal ggr av mitt barns pappa när jag var 15, 16 år gammal. Jag behöll mitt barn trots att jag var 16. Jag hoppade av gymnasiet, jag vart ensamstående ung mamma till min dotter. Jag fixade det, jag tänkte aldrig på våldtäkten när hon sparkade i magen, tänker aldrig på honom när jag ser henne. Jag ser henne som MITT barn. Hon är en del av mig, som inte valde sin pappa. Varför skulle jag straffa henne för vad en annan människa gjort? Jag ville skydda mig men jag fick inte av han. Han var en elak och manipulativ, egoistisk människa som jag anser var en psykopat. Jag var rädd för han och jag vart gravid.

• Miiikaela

Jag hjälper gärna barn som behöver en familj. Jag stötar gärna föräldrar som har ett barn med speciella behov. Jag jobbar med barn ich vuxna som är utvecklingsstörda, har ds, autism, tvångssyndrom, epilepsi, som inte kan prata, som måste sond matas, sitter i rullstol osv. Jag ömmar gör dessa människor och jag kämpar för att dom ska få ett så värdigt liv som möjligt, för jag anser att dom är lika mycket värda. Så döm inte en människa du inte kämmer

• Miiikaela

Detta är det sista jag skriver: läs mina inlägg innan du skriver något till mig. Jag anser fortfarande och kommer anse att abort borde vara olagligt! Jag ömmar för människor som LEVER I OCH UTANFÖR MAGEN, vuxen som ung. Jag bryr mig om människor som både har handikapp och som är normal fungerande. Jag anser att våldtäkt och krig är hemska saker och är emot det också. Denna världen är sjuk som innehåller människor som gör hemska saker. Vi kan inte rädda världen, tyvärr. Men man kan göra så gott man kan. Jag gör mitt! Alla människor har ett värde, Thats it! Önska verkligen att människor var mer kärleksfulla och kände naturlig respekt för livet. Då hade vi inte haft några problem alls, varken abort, våldtäkt, krig eller något annat hemskt.

• Miiikaela

Döden är inte naturlig! Den är hemsk och förstör människors liv runt omkring! Den är vad som helst annat än naturlig. Thats for now.

Vill bara säga en sak också: Jag kanske utrycker mig ganska hårt och vissa kanske tar åt sig personligen. Vill bara påpeka det att jag anser inte att alla som gör abort är hemska människor. Vissa kanske inte förstår riktigt vad dom gör och i desperation genom går detta och mår dåligt hela deras liv. Vill bara be om ursäkt till dessa människor. Men jag anser fortfarande att själva aborten, själva handlingen, att man leker Gud, att man bestämmer över ett annat liv. Det tycker jag är hemskt! Det är snarare dom som hittar på ursäkter och missbrukar detta med att man kan om man vill ta bort ett liv. Det förstår jag mig inte på. Så vill bara förtydliga detta. Men som sagt ett liv är ett liv oavsett om den är en "cellklump", "foster", ett fött barn, har handikapp, har inte handikapp, vuxen, barn osv osv. Alla är lika värda anser jag!

Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?