Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Regeringen höjer pensionärsskatten!

Alla SD:are nöjda.

• puss
    Gert skrev 2014-10-11 08:53:14 följande:
    Hur kom du fram till den slutsatsen?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Den slutsatsen kom jag fram till genom att minnas att SD röstat mot sänkt skatt för pensionärer.

På det viset kom jag fram till den slutsatsen. Sörrö.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:22:13 följande:

Kanon. Beskatta pensionärer för att finansiera massinvandringen. Fint.

Japp, alla som röstade på SD och splittrade alliansen, hur tänkte ni?
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:26:13 följande:
    Vi tänkte att någon gång får det vara slut. Det verkar dock dröja ett tag till. Men vi kommer dit.
    Javisst!! bra det blev då. Det går åt rätt håll tycker du?
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:33:53 följande:
    Absolut inte. Tvärtom.
    Sluta. De röstade ju EMOT att sänka skatten när det var på förslag.
  • puss

Ofta säger SD att pensionärerna skulle få det bättre om SD kom till makten och invandringen stoppades.

Men låt dig inte luras. SD sviker pensionärerna. Den 20 november i fjol hade SD chansen att avskaffa pensionärsskatten.

Det var då som oppositionen ? S, V och MP ? i en gemensam motion mot det femte jobbskatteavdraget yrkade på att skatten på lön och pension skulle vara densamma. Men SD röstade ned motionen tillsammans med Allianspartierna.

SD röstar med Alliansens högerpolitik i majoriteten av omröstningar i riksdagen.

De röstade nej till höjd a-kassa och rätt till heltid. De stödjer även det femte jobbskatteavdraget: 12 miljarder kronor som bättre hade behövts i vård och äldreomsorg, för att inte tala om skolan.

På det femte jobbskatteavdraget tjänar bara högavlönade män, som Jimmie Åkesson.

För den som är sjuk, arbetslös eller pensionär vill SD inte sänka skatten med en enda krona.

• puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:39:38 följande:
    Nja, de kanske röstade emot det specifika förslaget och inte principen? Men en källa hade nog varit bra här.
    Haha? Så man kan rösta emot förslaget men ändå vara för principen? Det var ju en jäkla intressant syn på det hela.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:39:38 följande:
    Nja, de kanske röstade emot det specifika förslaget och inte principen? Men en källa hade nog varit bra här.
    Riksdagens omröstningsprotokoll från den 20 nov 2013.

Tydligt och enkelt. SD röstade emot att sänka skatten för pensionärer. Men det är ju fint av dem att ändå vara för principen.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:45:47 följande:
    Ah, the plot thickens. Det var alltså inget förslag om sänkt pensionärsskatt. Utan sänkt skatt för arbetande svenskar. Kul tolkning du gjorde. Nu blev du dock exponerad.
    Blev jag? Läs protokollet.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:48:08 följande:
    Din skeva tolkning var ju varför jag uttryckte mig så. Vi som har varit politiskt insatta ett tag vet att många motioner kommer med bihang. Gillar man inte bihanget så röstar man emot.

Men det har vi ju nu redan rett ut och du har noll trovärdighet i den frågan. Så vi kan gå vidare.
    Resultatet talar för sig självt.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:57:34 följande:
    Men vad är det du inte förstår? Det handlade aldrig om sänkt pensionärsskatt. Som du hävdade.

Tegelvägg?
    Läs protokollet.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:33:27 följande:
    Ja. 2018 är vi där vi vill vara.
    Såklart. Allt pekar på det. Sverige kommer blomstra och ekonomin kommer vara på topp.
  • puss
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:48:23 följande:
    Eller så kan du ju  chocka med en källa.
    PROTOKOLLET säger jag ju. Omg.
Svar på tråden Regeringen höjer pensionärsskatten!