Inlägg från: Lillflickan |Visa alla inlägg
  • Lillflickan

Hur sluta mata på natten (6 mån) / Använder mig som napp

Jag tror att alla barn är olika. Min son var helt omöjlig att ha ifrån sig när han var trött när han var under året. Han sov mycket på mig. En period försökte hans pappa ta över nattningen, men det gick sämre och sämre varje kväll och han skrek bara längre. Så efter några (plågsamma) dagar gav vi upp. Hade gärna testat någon snällare metod, men så fort jag ens höll honom ifrån mig så gapskrek kan. Lite gnäll fanns inte på kartan utan det var illvrål direkt. Så det blev amning eller vaggning ett tag. Av dem tycker jag amning är sjukt smidigt! Men för pappans skull testade jag vaggning. Ett tag vaknade han nästan en gång i timmen och då var jag redo att gr upp. Men det blev bättre. Efter ett år någonting gick det bättre att lägga bort honom. Han sov mycket tyngre. Nu vid 1,5 sover han en del i egen säng och större delen hos oss. Nu ammar jag mest på kvällen och morgonen. På natten kan han somna om genom att lägga huvudet på mitt bröst. När han somnat rullar han bort så jag får sova själv. Pappan kan nu söva utan för mycket skrik i de fallen då jag inte är hemma. Inte så mycket tips kanske. Vill nog egentligen säga att det finns många metoder och alla passar inte alla. Jag kör med minsta motståndets metod.

Svar på tråden Hur sluta mata på natten (6 mån) / Använder mig som napp